Alexander Flood – Oscillate

Alexander Flood is een getalenteerde drummer uit Adelaide, Australië. Hij begon op 13-jarige leeftijd met drummen en ontwikkelde al snel een passie voor het instrument. Flood’s toewijding en harde werken leidden ertoe dat hij muziek studeerde aan het Adelaide College of the Arts, waar hij zijn technische vaardigheden verfijnde en zijn vak aanscherpte. De stijl van Flood wordt gekenmerkt door zijn dynamische ritme, ingewikkelde beats en innovatief gebruik van percussie. Hij heeft deel uitgemaakt van talrijke bands en muzikale projecten, waarbij hij zijn veelzijdigheid en aanpassingsvermogen als drummer heeft laten zien. Nu heeft hij een EP uitgebracht met daarop 6 opwindende tracks, die inderdaad gedragen worden door zijn nogal drukke drumspel. Wel een lekker Ep’tje hoor, goeie muziek voor bij een feestje. Echt iets voor drummers ook. (Jan Vranken) (7/10) (Jakarta Records)

Alice Cooper – Killer (expanded & remastered)

In de jaren 70 was Alice Cooper een mega-act en bracht hij 4 platina albums uit en 5 Top 40 hits waaronder ‘School’s Out’. Dit album is een geremasterde versie van het 4e album ‘Killer’ en bevat naast het originele album met opgepoetst geluid een live registratie en 3 ‘Alternate Versions’ van de nummers ‘You Drive Me Nervous’, ‘Under My Wheels’ en ‘Dead Babies’. De echte fan zal de live registratie al thuis hebben liggen. Deze is namelijk in 2017 al uitgebracht op CD als bootleg. Zowel ‘School’s Out’ en ‘Killer’ worden gereleased op 9 juni en zijn nu al te pre-orderen als 2 CD-set en 3 LP-box. Een leuke aanvulling voor de fanatieke Alice Cooper fan (Ad Keepers) (8/10) (Rhino)

Savannah Conley  – Playing the Part of you is Me

Savannah Conley, een getalenteerde singer/songwriter uit het muzikale epicentrum van Nashville, Tennessee, bezit een innemende stem die kracht en ziel uitstraalt. Haar muziek is een naadloze mix van country en rock, doorspekt met soulvolle blues en folkmelodieën. Dit zorgt voor een uitzonderlijk genre-tartend geluid dat haar publiek in beslag neemt. Als een volleerd muzikante heeft Savannah het podium gedeeld met enkele van de grootste namen in de industrie. Gerenommeerde artiesten als Brandi Carlile, Willie Nelson en Jason Isbell hebben allemaal het genoegen gehad om naast haar op te treden. In 2018 bracht Savannah haar debuut uit, de ‘Twenty-Twenty EP’, waarmee ze zichzelf aan de wereld aankondigde. Het is een onbetwistbare waarheid dat Savannah Conley’s aangeboren capaciteiten en vurige passie voor muziek haar naar het niveau van de rijzende sterren tilt. Nu is er het album met de wat lange titel ‘Playing the Part of you is Me’. 11 Erg glad geproduceerde  tracks waarmee ze een brug weet te slaan naar het meer commerciëlere popwerk. Jammer van de autotune, dat wel. De toekomst kijkt reikhalzend uit naar haar verdere succes. (Jan Vranken) (7/10) (Savannah Conley/ Good Partners)

Keke Palmer – Big Boss

Keke Palmer, een multi-getalenteerde artiest.Haar doorbraak kwam in 2006 door haar uitstekende vertolking in de film ‘Akeelah and the Bee’. Geboren in 1993 in Harvey, Illinois, toonde Keke al op negenjarige leeftijd een zeker artistiek potentieel. Ze begon haar carrière toen ze auditie deed voor een theaterproductie van ‘The Lion King’ en is sindsdien niet meer te stoppen. Naast haar bloeiende acteercarrière is ook Keke Palmer’s muzikale bekwaamheid uitzonderlijk. Ze heeft verschillende top-carting albums en singles geproduceerd die wereldwijd bij muziekliefhebbers aanslaan. Haar uitzonderlijke commercieel en artistieke heeft haar inmiddels talloze prijzen en nominaties opgeleverd. Nu heeft ze het album ‘Big Boss’ uitgebracht. Duidelijk is te horen dat ze zich heeft laten inspireren door de groten zoals Janet Jackson, Aaliyah, TLC en natuurijk Withney Houston. Haar album is dus weinig oorspronkelijk, erg commerciee, en enorm overgeproduceerd. Nou ja, als je ervan houdt is het geweldig, mar er staat geen enkel nummer op dat ook maar een beetje blijft hangen. Geen mijn portie zogezegd maar aan Fikkie. (Jan Vranken) (5/10) (Big Bosses Ent)

DarkFlow – Insane Circus

Een nieuwe shock rock band. In het verleden hebben in dat genre onder andere Alice Cooper en Marilyn Manson gezien. Daarbij is shock rock een term die al even de revue niet meer is gepasseerd. Het zal me dus benieuwen of dit dan nog wel een heel album weet te boeien. Kort kunnen we dan ook zijn, dat weet het niet. De productie had wat beter gemoeten, dan was alle bombast beter uit de verf gekomen. Op plaat blijft het achter, al heeft het wel een paar momentjes. ‘It’s Getting Darker’ heeft bijvoorbeeld een fijne gitaarsolo en het orgel zorgt voor de juiste duistere sfeer. De rest van het album blijft achter, de zang is niet overtuigend genoeg. Nee dit is helaas geen voltreffer. Wellicht wel vermakelijk met een spectaculaire podiumpresentatie, zo’n ’Insane Circus’ bouwen bijvoorbeeld. (Rik Moors) (5/10) (Eigen Productie)

Kesha – Gag Order

Kesha Rose Sebert, beter bekend als Kesha, is een zangeres, liedjesschrijfster en actrice uit de Verenigde Staten. Ze werd voor het eerst populair in 2009 met haar debuutsingle ‘Tik Tok’, die in verschillende landen de hitlijsten haalde. Kesha heeft sindsdien vier studioalbums uitgebracht en is erkend om haar unieke popgeluid, waarin vaak elementen van elektronische en rockmuziek zijn verwerkt. Ze staat bekend om haar pleidooi voor zelfexpressie en body positivity. Nu is er dan haar vijfde album ‘Gag Order”. Dertien tracks die niet echt beklijven op de ballad ‘ Living in My head’ na. Commercieel massaproduct, bedoeld om te verkopen, file under amusement. Overbodig album. (Jan Vranken) (4/10) (Kemosabe Records)