De 22-jarige zanger en gitarist Tom Misch uit London stond woensdagavond in een strak uitverkochte Max zaal in de Melkweg. Alle 1500 kaarten waren binnen enkele minuten weg en de ruim 800 oproepen op Ticketswap maken wel duidelijk hoe populair deze jongen nu is. Op 6 april komt zijn debuut album ‘Geography’ pas uit. Zijn muziek is een mix van jazz, hip-hop en funk, perfect om bij te chillen op een zondagmiddag.

Het concert werd geopend met het nummer ‘The Journey’ en zorgde meteen voor een relaxte sfeer en meeknikkende hoofden. Tom werd vergezeld door een violist, bassgitarist, toetsenist en een drummer. Laura, zijn zusje, verzorgde het voorprogramma en kwam bij het nummer ‘Follow’ het podium weer op waarbij ze zong en ze zichzelf begeleidde op de saxofoon. Kort daarna haalde Tom er een van een van de beste saxofoonspelers die hij kent, Kaidi Akkinibi, om mee te spelen met het nummer ‘Day 4: Everybody Get Down’. Een lekker funky nummer dat ervoor zorgde dat er werd meegedanst en de halve zaal spontaan mee stond te zakken. Laura, zijn zusje, had feitelijk niet eens mee hoeven komen, aangezien die nog helemaal geen stageperformance heeft. Het verschil werd ook pijnlijk duidelijk toen 3 nummers na haar bijdrage ‘de beste saxofoonspelers die hij kende’ mee speelden.

Toby Tripp op viool, bass en zang was echter wel een waardevolle aanvulling op het geheel. Bij het nieuwe nummer ‘Man Like You’, werd de zaal, die helaas geregeld aan het kletsen was, toch even stil om te genieten. De instrumentale cover van Stevie Wonder’s ‘Isn’t She Lovely?’ was een verrassend intermezzo en het publiek was bereid om mee te zingen. Helaas kende het merendeel de tekst niet helemaal.

Op zijn nummers ‘Water Baby’ en ‘Crazy Dream’ werkt hij samen met Loyle Carner en zijn nieuwe nummer is met De La Soul, ‘It Runs Trough Me’. Deze artiesten waren er woensdag in de Melkweg niet bij; Hij koos ervoor om hun gedeeltes niet door iemand anders te laten zingen maar gewoon helemaal weg te laten of te vervangen door gitaren. Hierdoor kwamen de nummers echt minder sterk over.

Als toegift werd ‘Watch Me Dance’ gespeeld, wat een swingende afsluiting was. Al met al hing er een relaxte sfeer, het dak ging er niet af maar Tom Misch zong loepzuiver. Tom moet nog wel aan z’n stageperformance werken, want hij lijkt zich nog niet helemaal op z’n gemak te voelen in de spotlights. Hij maakte dan ook nog maar weinig contact met het publiek. Wanneer hij hieraan werkt kan het een echt feestje worden. Goed voor een gezellige woensdagavond met een gemêleerd publiek.

Deel: