Op een avond doordrenkt van muzikale magie en energie bracht Flemming zijn aanstekelijke Nederlandstalige pop naar De Oosterpoort in Groningen. Met een setlist vol bekende hits en nieuwe nummers wist Flemming het publiek mee te slepen op een muzikale reis die nog lang zal blijven nazinderen.

Voorafgaand aan Flemming’s optreden verzorgde Jesse Hydro het voorprogramma, waarbij hij niet alleen zijn eigen nummers en covers ten gehore bracht, maar ook een inkijkje gaf in het productieproces van zijn muziek, door middel van zijn nummer ‘Spinneweb’. Na afloop van de show nam Jesse nog ruim de tijd om met fans op de foto te gaan. Ondanks dat hij nog niet zo heel bekend was, warmde de zanger het publiek waardig op.

Het optreden van Flemming begon met ‘Verleden Tijd’, gevolgd door ‘Plaatje Van Jou’ en ‘De Kans’, waarmee Flemming meteen de toon zette voor de avond. Het hoogtepunt kwam tijdens ‘Mooiste Meisje’, toen Flemming minstens 50 mensen op elkaars schouders liet zitten, en nauwlettend toezag op de plaatsen in de zaal waar nog meer mensen op de schouders moesten.

Voordat ‘Hypnose’ werd ingezet, riep Flemming het publiek op om niet stil te blijven staan maar juist te dansen en te genieten van de muziek. Een oproep die door het enthousiaste publiek met open armen werd ontvangen. “Er mag niet gedanst worden, er MOET gedanst worden!”, riep hij, wat natuurlijk niet zonder gevolgen bleef.

Ook werden de bandleden in de spotlight gezet, met een prachtige solo van toetsenist Marten Oosterhaven bij ‘Jij Hoort Bij Mij’, gevolgd door een indrukwekkende drumsolo van Niels de Waard. Tijdens het gloednieuwe nummer ‘Onweer’ verliet Flemming kort het podium, om vervolgens terug te keren in een ander shirt, zijn eigen blauwe merchandise shirt, voor het nummer ‘Paracetamollen’.

Al met al was het een betoverende avond vol muzikale hoogtepunten, waarbij Flemming en zijn band De Oosterpoort wisten te veroveren met hun aanstekelijke en meeslepende optreden. Met hits als ‘Amsterdam’ en ‘Automatisch’ wisten ze het publiek keer op keer te raken en te verrassen, waarmee ze bewezen waarom ze tot de top van de Nederlandstalige popscene behoren.

Foto’s (c) Myrthe Bakker

Deel: