Close Menu
.: Maxazine :.
    Facebook X (Twitter) Instagram RSS
    maandag, december 1
    Trending
    • Parels van de Popmuziek: Het verhaal achter Squeeze – ‘Cool for Cats’
    • Louis Cole vindt vrijheid in Muziekgebouw Eindhoven pas in de toegift
    • Diep respect voor Focus in De Bosuil
    • Album recensie overzicht: Ulver, Marilyn Manson en meer
    • Re-Play viert bijzondere mijlpaal in Rotterdam Ahoy
    • Danny Vera brengt Vera’s Nightclub naar Ahoy
    • Album recensie overzicht: Stargazers, Opeth en meer
    • De wekelijkse New Music Friday Maxazine Playlist op Spotify, 28 november 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram
    .: Maxazine :.
    • HOME
    • Muzieknieuws
    • Concertverslagen
      • Festivals
        • ADE
        • Bospop
        • Brutal Assault
        • CityRock
        • Dour
        • Eendracht Festival
        • Festyland
        • Geuzenpop
        • Jera On Air
        • KempenerPop
        • Lowlands
        • Mundial
        • Paaspop
        • Pinkpop
        • The Brave
        • The Hague Jazz
    • Interviews
    • CD Recensies
      • Legendary Albums
    • Prijsvragen
    • Extra
      • Verjaardagen
      • @Enjoythismusic
    .: Maxazine :.
    You are at:Home»Muziek»CD Recensie»Henrik Freischlader – Night Train To Budapest
    CD Recensie

    Henrik Freischlader – Night Train To Budapest

    By Eric Campfens18 december 2013

    FreischladerHenrik NightTrain_cSinds zijn debuut in 2006 blijkt de Duitse multi-instrumentalist Henrik Freischlader een consistente leverancier van muziek te zijn. Ieder jaar verschijnt wel een album van hem. Ook levert hij bijdragen aan de cd’s van anderen, zoals aan die van Layla Zoe en Tommy Schneller. Op deze cd heeft de in Wuppertal wonende Freischlader alle songs zijn geschreven en het is op zijn eigen platenmaatschappij Cable Car Records uitgekomen. En behalve het Hammondorgel, dat door Moritz Fuhrhop wordt bespeeld, speel hij ook alle instrumenten zelf.

    De start wordt gemaakt met het swingende “Point Of View” en het zuiver beginnende “Everything Is Gone”dat gaandeweg wat ruwer wordt. Wat volgt is een goede mix van rockende songs en fraaie ballads. Hoewel de gitaar nog steeds grotendeels het leidende instrument is, is deze minder dominant aanwezig dan op eerdere albums. De gitaar staat nu meer in dienst van de song. Het is even wennen, maar ik neem aan dat het deel uitmaakt van de ontwikkeling die Freischlader als songwriter doormaakt. Het verschil in niveau van de songs is vrij groot. Terwijl bijvoorbeeld “Your Loving Was So Good” en de slowblues “My Woman” mij niet echt raken wordt dat weer meer dan goedgemaakt met “Down The Road” en “A Better Man”.

    Hoewel dit album naar mijn mening wat minder sterk is dan zijn vorige studioalbum “House In The Woods” heeft dit in zijn geheel toch een meer dan bovengemiddeld niveau. (7/10)(Cable Car Records)

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleTom Jones naar Ziggo Dome
    Next Article Extra concert Beyonce in de Ziggo Dome

    Related Posts

    Parels van de Popmuziek: Het verhaal achter Squeeze – ‘Cool for Cats’

    Louis Cole vindt vrijheid in Muziekgebouw Eindhoven pas in de toegift

    Diep respect voor Focus in De Bosuil


    RSS Muzikantenbank
    • Passie voor zingen?
    • Bassist en drummer gezocht voor regio songfestival.
    • Zanger gezocht voor AC/DC tribute band
    • Allround coverband zoekt bandleden
    • Professionele toetsenist op zoek naar professioneel collectief
    Over ons
    • Disclaimer
    • Adverteren
    • Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden
    Maxazine Regionaal
    • Brabant
    • Gelderland
    • Limburg
    • Noord
    • Noord Holland
    • Overijssel
    • Utrecht
    • Zuid Holland

    Maxazine is er ook in andere talen:



    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.