Close Menu
.: Maxazine :.
    Facebook X (Twitter) Instagram RSS
    maandag, augustus 11
    Trending
    • R&B-grootheden Joe en Dru Hill samen naar Rotterdam
    • Tennessee Drifters – Life Is Pretty
    • Parels van de Popmuziek: Het verhaal achter A Flock of Seagulls – I Ran (So Far Away)
    • Hoe muziek in films de sfeer en emoties van kijkers beïnvloedt
    • Album recensie overzicht: Nick Drake, Aamarae en meer
    • Album recensie overzicht: Halestorm, Tingvall Trio en meer
    • De wekelijkse New Music Friday Maxazine Playlist van 8 Augustus 2025
    • De rol van muziek en geluid in een online casino
    Facebook X (Twitter) Instagram
    .: Maxazine :.
    • HOME
    • Muzieknieuws
    • Concertverslagen
      • Festivals
        • ADE
        • Bospop
        • Brutal Assault
        • CityRock
        • Dour
        • Eendracht Festival
        • Festyland
        • Geuzenpop
        • Jera On Air
        • KempenerPop
        • Lowlands
        • Mundial
        • Paaspop
        • Pinkpop
        • The Brave
        • The Hague Jazz
    • Interviews
    • CD Recensies
      • Legendary Albums
    • Prijsvragen
    • Extra
      • Verjaardagen
      • @Enjoythismusic
    .: Maxazine :.
    You are at:Home»Muziek»Muzieknieuws»Muziekevenementen, poppodia en het ministerie van VWS starten bewustwordingscampagne
    Muzieknieuws

    Muziekevenementen, poppodia en het ministerie van VWS starten bewustwordingscampagne

    By Norman van den Wildenberg19 oktober 2014

    Staatssecretaris Van Rijn van VWS heeft afgelopen weekend tijdens het Amsterdam Music Festival in de Amsterdam ArenA het startschot gegeven voor de campagne I Love My Ears. I Love My Ears is een campagne voor het voorkomen van gehoorschade bij bezoekers van concerten en festivals. De organisatoren van muziekevenementen en de poppodia geven vanaf nu via hun brancheverenigingen VVEM en VNPF uitvoering aan deze campagne en Maxazine steunt deze campagne natuurlijk van harte.

    Samen met het Ministerie van VWS wordt al langer gewerkt aan het minimaliseren van het risico op gehoorschade bij bezoekers van concerten en festivals. Er is een aantal concrete maatregelen afgesproken over geluidslimitering (van 103 dB), geluidsmeting en de verkrijgbaarheid van (persoonlijke) gehoorbescherming.

    Bij deze afspraken hoort ook een uitgebreide bewustwordingscampagne richting publiek en werknemers in de live branche.

    Muzieklocaties worden uitgerust met een tool kit waarmee ze op verschillende manieren met bezoekers kunnen communiceren. De campagne bestaat uit tips en aanbevelingen die er voor zorgen dat bezoekers van de bij de VVEM en VNPF aangesloten muzieklocaties op een voor het gehoor veilige manier van muziek kunnen genieten.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleKijktip: Deep Purple – Behind the Music
    Next Article PAUS (Merleyn – Nijmegen, 18-10-2014)

    Related Posts

    R&B-grootheden Joe en Dru Hill samen naar Rotterdam

    De wekelijkse New Music Friday Maxazine Playlist van 8 Augustus 2025

    De rol van muziek en geluid in een online casino


    RSS Muzikantenbank
    • Ozzy Tribute zoekt Drummer.
    • Pop/rockband zoekt nieuwe zanger/-zangeres
    • Bassist zoekt band in Amersfoort, Soest of Leusden
    • Lucky Chain zoekt toetsenist!
    • Tekstschrijver gezocht
    Over ons
    • Disclaimer
    • Adverteren
    • Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden
    Maxazine Regionaal
    • Brabant
    • Gelderland
    • Limburg
    • Noord
    • Noord Holland
    • Overijssel
    • Utrecht
    • Zuid Holland

    Maxazine is er ook in andere talen:



    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.