Close Menu
.: Maxazine :.
    Facebook X (Twitter) Instagram RSS
    dinsdag, september 16
    Trending
    • Videoprimeur: shitfruit – Aisla
    • Win kaarten voor Leah Rye in Nieuwe Nor
    • The Kooks naar AFAS Live
    • Florent Pagny – Grandeur Nature
    • Focus viert Hoogmis in Cacaofabriek
    • Parels van de Popmuziek: Het verhaal achter M – ‘Pop Muzik’
    • Gerard Cox overleden
    • Album recensie overzicht: Ice Cube, Baxter Dury en meer
    Facebook X (Twitter) Instagram
    .: Maxazine :.
    • HOME
    • Muzieknieuws
    • Concertverslagen
      • Festivals
        • ADE
        • Bospop
        • Brutal Assault
        • CityRock
        • Dour
        • Eendracht Festival
        • Festyland
        • Geuzenpop
        • Jera On Air
        • KempenerPop
        • Lowlands
        • Mundial
        • Paaspop
        • Pinkpop
        • The Brave
        • The Hague Jazz
    • Interviews
    • CD Recensies
      • Legendary Albums
    • Prijsvragen
    • Extra
      • Verjaardagen
      • @Enjoythismusic
    .: Maxazine :.
    You are at:Home»Muziek»Interview»Social media enorm belangrijk voor winnaar Pop Media Prijs
    Pop Media Prijs
    Interview

    Social media enorm belangrijk voor winnaar Pop Media Prijs

    By FaceCulture16 januari 2016

    Nu sta ik ineens in een rijtje samen met Anton Corbijn. Als fotograaf wordt het echt niet beter.” Een glunderende Rutger Geerling kreeg donderdag de Pop Media prijs in Groningen tijdens Eurosonic Noorderslag. De Rotterdammer ontving de oeuvreprijs voornamelijk vanwege zijn aandeel in de opkomst van Nederlands grootste export product: Dance.

    De jury was lovend over de voortrekkersrol die de fotograaf heeft genomen in de opkomst van de Hollandse dance muziek. “Geerling heeft precies op tijd ingezien dat Nederland met dance iets eigens had ontwikkeld. Een muziekstijl die mogelijk de wereld over kon. En hij wist het vertrouwen van de makers en de organisatoren voor zich te winnen. Dat is knap”, aldus oud-winnaar en jury-voorzitter Gijsbert Kamer, muziekjournalist bij de Volkskrant.

    In de twintig jaar dat de kersverse winnaar actief is in de muziekfotografie heeft hij de rol van fotografie in de dancewereld gigantisch zien veranderen. ”Vroeger was het echt het ondergeschoven kindje; het moest maar gebeuren. Een groot deel van het archief wat ik heb geschoten bij ID&T is verdwenen, dat zie je nu echt niet meer gebeuren. Beelden worden gekoesterd.”

    Volgens de geboren Rotterdammer zijn beelden op social media middelen geworden om een verhaal te vertellen. Een ontwikkeling die zijn werk meer interactief maakt. “Dat maakt het voor mij als fotograaf ook leuk. Ik ben makkelijk benaderbaar en mensen willen weten hoe ik een foto heb genomen. Daardoor ben je als fotograaf ook niet meer anoniem.”

    ©FaceCulture

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleConcerttip: Mark Foggo naar Underground
    Next Article Wooden Soldiers – Second

    Related Posts

    P. Bailey vergeet zijn ziel nooit

    Van bluegrassroots tot solo: de muzikale reis van Chad Clark

    Meester van het geluid: Alan Parsons over het digitale tijdperk


    RSS Muzikantenbank
    • Coverband "Flashback" zoekt SOLO-Gitarist
    • Coverband "Flashback" zoekt SOLO-Gitarist
    • Coverband "Flashback" zoekt SOLO-Gitarist
    • Coverband "Flashback" zoekt SOLO-Gitarist
    • Drummer zoekt actief gedreven band
    Over ons
    • Disclaimer
    • Adverteren
    • Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden
    Maxazine Regionaal
    • Brabant
    • Gelderland
    • Limburg
    • Noord
    • Noord Holland
    • Overijssel
    • Utrecht
    • Zuid Holland

    Maxazine is er ook in andere talen:



    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.