Close Menu
.: Maxazine :.
    Facebook X (Twitter) Instagram RSS
    maandag, oktober 27
    Trending
    • Parels van de Popmuziek: Het Verhaal achter The S.O.S. Band – ‘Just Be Good To Me’
    • Album recensie overzicht: DUFFHUES, Doro en meer
    • Larkin Poe in 013 zorgt voor y’alls en yeehaws
    • Inside ADE 2025: Artiesten, Innovatie en Nachtleven
    • ‘Feel good country’ met Old Dominion in de Ronda
    • Level 42 start Nederlandse ‘World Machine 40 years’-tournee in Muziekgebouw Eindhoven
    • Closer dan ooit: Kim Wilde betovert Oosterpoort
    • Luka Cruysberghs in de Macca Club: Intiem en veelbelovend
    Facebook X (Twitter) Instagram
    .: Maxazine :.
    • HOME
    • Muzieknieuws
    • Concertverslagen
      • Festivals
        • ADE
        • Bospop
        • Brutal Assault
        • CityRock
        • Dour
        • Eendracht Festival
        • Festyland
        • Geuzenpop
        • Jera On Air
        • KempenerPop
        • Lowlands
        • Mundial
        • Paaspop
        • Pinkpop
        • The Brave
        • The Hague Jazz
    • Interviews
    • CD Recensies
      • Legendary Albums
    • Prijsvragen
    • Extra
      • Verjaardagen
      • @Enjoythismusic
    .: Maxazine :.
    You are at:Home»Muziek»Concertverslag»Trixie Whitley (Paradiso, 1–3–2013)
    Concertverslag

    Trixie Whitley (Paradiso, 1–3–2013)

    By Hanne Drogendijk8 maart 2013

    Na het vierde nummer worden ze resoluut uitgetrokken en in een hoek van het podium gegooid: de zilveren hooggehakte laarsjes waarmee Trixie Whitley haar donkere blues wegstampt. Vanaf dat nummer stampt ze niet meer, maar danst ze. Een mooi contrast met de diepe en duistere nummers die ze zingt. Trixie Whitley is na een ruim jaar terug in Paradiso. Stond de Belgisch-Amerikaanse zangeres vorig jaar nog in de bovenzaal, nu speelt ze de grote zaal plat.

    Solo, zoals in het openingsnummer Thousand Thieves, of met haar band. Whitley is gegroeid. Een jaar, met optredens op onder meer North Sea Jazz en Lowlands en de release van haar debutalbum Fourth Corner, heeft haar veel gebracht. De verontschuldigingen tussen de nummers door zijn verdwenen, hier staat een jonge zekere vrouw op het podium, die zichtbaar geniet vaan haar optreden en de aandacht van de zaal. Wat bleef is de prachtige soulstem en de hart and ziel waarmee ze haar blues speelt.

    Klein en betoverend, zoals in Fourth Corner en I’d Rather go Blind en groots en meeslepend in Irene en Need Your Love. Maar het meeste indruk maken nog steeds de nummer die ze in haar eentje speelt, achter de elektrische piano. Breath You aan het eind van de set en Undress Your Name als laatste toegift. Kwetsbaar en krachtig. Een collectieve zucht rimpelt door Paradiso. We zien u graag Trixie Whitley.

    Foto (c) Hanne Drogendijk

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleDebuut album The Silhouettes bij Goomah Music.
    Next Article Alice Cooper naar Lokerse Feesten

    Related Posts

    Larkin Poe in 013 zorgt voor y’alls en yeehaws

    Inside ADE 2025: Artiesten, Innovatie en Nachtleven

    ‘Feel good country’ met Old Dominion in de Ronda


    RSS Muzikantenbank
    • Strakke drummer zoekt enthousiaste bandleden
    • Bassist en slaggitarist, let op!
    • Jazzdrummer zoekt combo
    • The Real JazzBand Jazzican
    • Startende band zoekt gitarist, blazer(s) en keyboardspeler voor een afro-cumbia geïnspireerde dansband (oefenen in Leiden)
    Over ons
    • Disclaimer
    • Adverteren
    • Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden
    Maxazine Regionaal
    • Brabant
    • Gelderland
    • Limburg
    • Noord
    • Noord Holland
    • Overijssel
    • Utrecht
    • Zuid Holland

    Maxazine is er ook in andere talen:



    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.