Close Menu
.: Maxazine :.
    Facebook X (Twitter) Instagram RSS
    dinsdag, oktober 14
    Trending
    • Eefje de Visser – Vlijmscherp
    • TWICE met extra show naar Ziggo Dome
    • Win kaarten voor Jasper Steverlinck in Muziekgebouw Eindhoven
    • Chick Corea – Forever Yours: The Farewell Performance
    • Supafly Festival 2025: Neo-Soul, R&B, Hip-Hop en Jazz in PAARD
    • Het Zesde Metaal in CC Muze ademde tederheid en verbinding
    • Parels van de Popmuziek: Het verhaal achter Japan – ‘Nightporter’
    • Album recensie overzicht: Perturbator, NEEB en meer
    Facebook X (Twitter) Instagram
    .: Maxazine :.
    • HOME
    • Muzieknieuws
    • Concertverslagen
      • Festivals
        • ADE
        • Bospop
        • Brutal Assault
        • CityRock
        • Dour
        • Eendracht Festival
        • Festyland
        • Geuzenpop
        • Jera On Air
        • KempenerPop
        • Lowlands
        • Mundial
        • Paaspop
        • Pinkpop
        • The Brave
        • The Hague Jazz
    • Interviews
    • CD Recensies
      • Legendary Albums
    • Prijsvragen
    • Extra
      • Verjaardagen
      • @Enjoythismusic
    .: Maxazine :.
    You are at:Home»Muziek»CD Recensie»Der Bote –- Morgenwelt
    CD Recensie

    Der Bote –- Morgenwelt

    By Marcel Hakvoort25 februari 2013

    De grijsblauwe kil aandoende cover waarop de Berlijnse Brandenburger Tor zinkt in een desolaat landschap is geheel in stijl van de albumcover ‘Rosenrot’ van Rammstein. De oranje letters ‘Der Bote’ en de titel ‘Morgenwelt’ kunnen weer gelinkt worden aan Rammstein’s album ‘Reise, Reise’ en het nummer ‘Morgenstern’.

    Ik heb dan ook de nieuwste pronkstuk in handen van het Boris Delic, de frontman van dé Rammstein tritute band Feuerengel. Feuerengel is een zuivere kopie van de band Rammstein. Als nevenproject speelt hij met twee andere Feuerengelleden in het op het Rammstein concept geïnspireerde Der Bote.

    Vooral het eerste nummer en laatste nummer hebben alles weg van de unieke Rammstein sound. De stem van Boris heeft veel gelijkenis met die van Till Lindemann (Rammstein). Hij klinkt iet minder getergd. Gedurende het album word je meegevoerd in een donkere reis van een sombere niet wenselijke toekomst. Mede bepaald door het treffend in het Duits geformuleerde 9/11 als Nein (Eleven). Tijdens dit apocalyptische album verlaat de band voorzichtig de traditionele zware Rammstein gitaarklanken en worden ze gedoceerd ingeruild voor enkele snerpende gitaarriffs of door gotic-achtige symfonische sferen en Oomp!-achtige elektronische  geluiden. Toch denk ik dat de onervaren Rammstein liefhebber zo zou kunnen geloven dat dit het nieuwe (of een nooit uitgebrachte) cd van Rammstein is. En dat is een compliment aan ‘Der Bote’ en mijn mannen! (9/10) (Record Jet)

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleDouwe Bob brengt eerste album uit in mei
    Next Article West-End ster Peter Corry naar Nederland

    Related Posts

    Eefje de Visser – Vlijmscherp

    Chick Corea – Forever Yours: The Farewell Performance

    Album recensie overzicht: Perturbator, NEEB en meer


    RSS Muzikantenbank
    • Toetsenist gezocht opstartende band Overijssel
    • Op zoek naar zanger/zangeres & muzikanten voor nieuw rockproject
    • Gitarist zoekt zangeres(sen)
    • Coverband 60+ Tilburg zoekt bassist
    • Drummer met oefenruimte zoekt band
    Over ons
    • Disclaimer
    • Adverteren
    • Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden
    Maxazine Regionaal
    • Brabant
    • Gelderland
    • Limburg
    • Noord
    • Noord Holland
    • Overijssel
    • Utrecht
    • Zuid Holland

    Maxazine is er ook in andere talen:



    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.