Close Menu
.: Maxazine :.
    Facebook X (Twitter) Instagram RSS
    vrijdag, mei 9
    Trending
    • Yungblud Kondigt Wereldtournee Aan
    • Vega Trails zorgt voor verbinding tussen mens, natuur en intense muziek
    • Extra concert Bad Bunny in GelreDome
    • Lorde naar AFAS Live
    • Pete Philly & Perquisite terug op het podium: Alsof je een oude vriend weerziet
    • Steven Wilson doet progressieve rock herleven in Düsseldorf
    • Win kaarten voor Jerry Harrison & Adrian Belew (Talking Heads) in Muziekgebouw Eindhoven
    • Jonah Marais maakt Melkweg een Better Place
    Facebook X (Twitter) Instagram
    .: Maxazine :.
    • HOME
    • Muzieknieuws
    • Concertverslagen
      • Festivals
        • ADE
        • Bospop
        • Brutal Assault
        • CityRock
        • Dour
        • Eendracht Festival
        • Festyland
        • Geuzenpop
        • Jera On Air
        • KempenerPop
        • Lowlands
        • Mundial
        • Paaspop
        • Pinkpop
        • The Brave
        • The Hague Jazz
    • Interviews
    • CD Recensies
      • Legendary Albums
    • Prijsvragen
    • Extra
      • Verjaardagen
      • @Enjoythismusic
    .: Maxazine :.
    You are at:Home»Muziek»CD Recensie»Rob van de Wouw – Tunnelvision
    CD Recensie

    Rob van de Wouw – Tunnelvision

    By Stephen Hotsma10 november 2009

    De tweede cd van jazztrompettist Rob van de Wouw, ‘Tunnelvision’, is onlangs gepresenteerd in Paradiso. Volgens een veel gelezen quote was de eerste cd nog een mix van “The Neptunes meets Miles Davis while D’Angelo meets Chet Baker”, op deze cd worden diverse trukendozen opengetrokken en dat heeft geresulteerd in een compleet nieuwe sound. Niet in de laatste plaats door de samenwerking met producer Mark de Clive-Lowe, de Engelsman met een grote reputatie op jazz en elektronica. Zijn input is overduidelijk hoorbaar is in ieder nummer door de vele beats en elektronische geluidjes. Hoewel de cd daardoor nooit echt klassieke jazz wordt, is de trompet van Rob van de Wouw natuurlijk op kenmerkende wijze aanwezig.

    Van de Wouw is geen solo-trompetist zoals je misschien zou verwachten. Nee, de geboren Brabander stelt zich met regelmaat in dienst van het collectief, en misschien gaat daar zijn vernieuwende kracht wel van uit. De combinatie is een mooie mix van jazz en funk op welhaast futuristische wijze. Zo waan je je bij het ene nummer in een hippe lounge club, bij het volgende ga je spontaan dansen. Noemenswaardig is het instrumentale ´Members only´, De zangpartijen van Ivar (Common Ground) en Sharlene Hector, ooit achtergrondzangeres bij concerten van Mary J. Blige en Natascha Bedingfield, zorgen daarbij nog voor een behoorlijke lading soul. Kortom, Tunnelvision is een heel gevarieerde cd waarbij de nummers elkaar naadloos aanvullen. Is Ronny Scotts in Londen klaar voor van de Wouw? Met zo’n CD kan je volgens ons de hele wereld aan. (7/10)

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleBoyzone eert Gately met single
    Next Article Belastingdienst nekt tournee Echo & the Bunnymen

    Related Posts

    DownTown Mystic – The Wish

    Album recensie overzicht: FIFTY FIFTY, Pink Floyd en meer

    Album recensie overzicht: Cosmic Cathedral, Cat Stevens en meer


    RSS Muzikantenbank
    • BEYOND RECALL zoekt sologitarist(e)
    • Slaggitarist voor rock 'n roll, rockabilly, americana covers
    • Improviseren
    • Progressieve rock band zoekt toetsenist
    • Drummer
    Over ons
    • Disclaimer
    • Adverteren
    • Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden
    Maxazine Regionaal
    • Brabant
    • Gelderland
    • Limburg
    • Noord
    • Noord Holland
    • Overijssel
    • Utrecht
    • Zuid Holland
    Maxazine is er ook in andere talen:












    Consent

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.