Close Menu
.: Maxazine :.
    Facebook X (Twitter) Instagram RSS
    maandag, juni 30
    Trending
    • Spoorpark Live Festival vol Disco, Pop en Rock
    • Album recensie overzicht: Nick León, Lorde en meer
    • Suzan & Freek stelen de show op emotionele tweede dag Concert At Sea
    • Album recensie overzicht: Nikki Nair, Fred Hersch en meer
    • North Sea Round Town verbindt alle lagen van de bevolking
    • Bruce Springsteen hoopvol en politiek geëngageerd in Gelsenkirchen
    • De wekelijkse New Music Friday Maxazine Playlist op Spotify, 27 Juni 2025
    • Yaya Bey – do it afraid
    Facebook X (Twitter) Instagram
    .: Maxazine :.
    • HOME
    • Muzieknieuws
    • Concertverslagen
      • Festivals
        • ADE
        • Bospop
        • Brutal Assault
        • CityRock
        • Dour
        • Eendracht Festival
        • Festyland
        • Geuzenpop
        • Jera On Air
        • KempenerPop
        • Lowlands
        • Mundial
        • Paaspop
        • Pinkpop
        • The Brave
        • The Hague Jazz
    • Interviews
    • CD Recensies
      • Legendary Albums
    • Prijsvragen
    • Extra
      • Verjaardagen
      • @Enjoythismusic
    .: Maxazine :.
    You are at:Home»Muziek»Muzieknieuws»‘Artiest niet altijd reeel over eigen marktwaarde’
    Eurosonic Noorderslag
    Muzieknieuws

    ‘Artiest niet altijd reeel over eigen marktwaarde’

    By FaceCulture17 januari 2016

    Artiesten kunnen niet altijd inschatten wat hun marktwaarde is. Dat bleek tijdens het Agency Panel op Eurosonic Noorderslag. “Sommigen artiesten zijn heel realistisch en weten precies waar ze staan. Andere hebben een ander beeld van zichzelf en vragen te veel”, aldus Clementine Bunel van het ATC Live Booking Agency.

    Doordat er de laatste jaren veel minder wordt verdiend aan de verkoop van muziek, is voor veel artiesten live spelen de enigste bron van inkomsten geworden. Het gevaar bestaat dat artiesten te hoge ticketprijzen gaan vragen. Een grote rol in dit verkeerde verwachtingspatroon is de opkomst van social media. “Door veel enthousiasme, dynamiek en de support van blogs ontstaat er een beeld dat bands erg groot zijn”, legt Bunel uit.

    Daardoor denken de artiesten dat hun waarde omhoog is geschoten maar dat is volgens Bunel niet altijd reeel. “Bij ons ligt de taak om de deze verwachtingen te managen.” De Française heeft met bands gewerkt waar deze verwachtingen te snel te groot werden. “Zij moeten dan eerst een stap terug nemen om er vervolgens twee vooruit te gaan.”

    Op de vraag of er te veel betaald wordt voor concerten is Clementine Bunel voorzichtig. “Dat hangt er vanaf over welke band het gaat. Wat ik wel zie is dat er twee soorten artiesten zijn. Aan de ene kant zie je dat er artiesten zijn die de business kennen en daardoor een realistisch beeld van zichzelf hebben. Aan de andere kant zijn er nieuwelingen die door alles en iedereen de hemel in worden geprezen en daardoor denken dat hun waarde hoger ligt dan dat in werkelijkheid is.”

    ©FaceCulture

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticlePopprijs 2015 gewonnen door hiphopformatie New Wave
    Next Article Mojo start binnenkort met managen van artiesten

    Related Posts

    De wekelijkse New Music Friday Maxazine Playlist op Spotify, 27 Juni 2025

    New Wave in Concert 4 keer in Ziggo Dome

    Royel Otis naar AFAS Live


    RSS Muzikantenbank
    • Repetitieruimte in Eindhoven Noord
    • Bassist zoekt een band .
    • Gitarist/Producer zoekt band of muzikale connecties (Brabant)
    • Funk/soul/jazzband zoekt toetsenist(e)
    • Grote salsaband zoekt geluidsman/vrouw/persoon
    Over ons
    • Disclaimer
    • Adverteren
    • Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden
    Maxazine Regionaal
    • Brabant
    • Gelderland
    • Limburg
    • Noord
    • Noord Holland
    • Overijssel
    • Utrecht
    • Zuid Holland

    Maxazine is er ook in andere talen:



    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.