Donna Blue – Into the Realm of Love

De muziek van Donna Blue bestaat in een korrelige, filmische wereld. Het Nederlandse duo Donna Blue speelt kenmerkende kamermuziek, die doet denken aan de chique jaren zestig sound van Nancy & Lee en Serge Gainsbourg. Hun muziek, geïnspireerd door obscure vintage filmsoundtracks en psychedelica, biedt een ontsnapping uit het alledaagse en neemt je mee naar een wereld van noir-romantische klanken. Dit album neemt de luisteraar mee naar de wereld van die muziek in een donkere bioscoop met dikke velours vloerbedekking en de geur van licht verbrande popcorn. Lekker hoor. (Jan Vranken) (7/10) (Snowstar Records)

Brother Bird – Another Year

Met 11 titels van goed gemaakte dreampop, biedt dit album een aangename luisterervaring, hoewel het niets echt bijzonders lijkt te brengen. ‘I’m Sorry’ springt eruit als het beste nummer op het album, met zijn betoverende melodie en meeslepende sfeer. Over het algemeen scoort het album een bescheiden 6 uit 10, wat aangeeft dat het solide maar niet uitzonderlijk is in zijn genre. (Anton duPont) (6/10) (Easy Does it Records)

Luke Grimes -Luke Grimes

Luke Grimes’ zelf getitelde album weet een solide 7/10 te behalen. Met zijn kenmerkende stem en muzikale talent, dat hij combineert met zijn ervaring als acteur, weet Grimes een boeiende en veelzijdige verzameling nummers te presenteren. Zijn achtergrond als acteur in de hit serie ‘Yellowstone’ komt subtiel naar voren in de emotionele diepte en verhalende kracht van zijn muziek die hij goed speelt. De nummers op het album zijn zorgvuldig samengesteld en tonen een diepgaande artistieke expressie die een zekere diepgang als artiest weerspiegelt. Hoewel sommige nummers meer impact zouden kunnen hebben, slaagt het album er over het algemeen in om een blijvende indruk achter te laten bij de luisteraar. Fans van Luke Grimes en liefhebbers van countrymuziek zullen zeker genieten van deze release. (Jan Vranken) (7/10) (UMG Recordings ltd)

Apogean – Cyberstrictive

Apogean’s nieuwste album ‘Cyberstrictive’, geïnspireerd door bands als Soreption en The Faceless, levert een intense luisterervaring in het technical deathmetal genre. Met 10 tracks, waaronder ‘Thousand Yard Glare’ en ‘Imposter Reborn’, biedt het album een mix van technische hoogstandjes en brute metalriffs. Met een beoordeling van 8 van de 10 als ‘zeer goed’ in dit genre, overtuigt ‘Cyberstrictive’ met vakmanschap en energie. Elk bandlid, onder leiding van zanger Mac Smith, schittert met indrukwekkende technische bekwaamheid. De strakke productie en krachtige uitvoering maken dit album een must-have voor liefhebbers van technische deathmetal. Apogean bewijst met dit album hun kracht in het genre en belooft veel goeds voor de toekomst. (Elodie Renard) (8/10) (The Artisan Era)

Midas Fall- Cold Waves Divide Us

Het nieuwe album ‘Cold Waves Divide Us’ van het Schotse vrouwelijke rock duo Midas Fall is een dromerige en intrigerende toevoeging aan hun repertoire. Met hun kenmerkende gotische stijl en epische, theatrale stemmen weten Elisabeth Heaton en Rowan Burn een unieke sfeer te creëren. Dit album bevat 10 nieuwe nummers die noise omzetten in muziek, wat resulteert in een betoverende luisterervaring voor liefhebbers van het genre. Hoewel dit album niet voor iedereen is en een specifieke niche-markt aanspreekt, is het zeker een verkenning waard voor diegenen die van deze sound houden. Met nummers als ‘Salt’, dat opvalt door zijn prachtige akoestische gitaarintro en etherische stemmen, laat Midas Fall zien dat ze een unieke en meeslepende muzikale reis kunnen creëren. ‘Cold Waves Divide Us’ verdient een waardering van 6/10 en zal zeker fans van het duo blijven boeien met zijn dromerige klanken. (Jan Vranken) (6/10) (Monotreme Records)