Close Menu
.: Maxazine :.
    Facebook X (Twitter) Instagram RSS
    woensdag, augustus 20
    Trending
    • Parels van de Popmuziek: Het verhaal achter Cutting Crew – ‘(I Just) Died In Your Arms’
    • Album recensie overzicht: Alison Goldfrapp, Bruce Liu en meer
    • Eminem brengt muziekdocumentaire en officiële soundtrack ‘STANS’ uit
    • Frenna keert terug naar Ziggo Dome
    • Album recensie overzicht: The Black Keys, Baest en meer
    • De wekelijkse New Music Friday Maxazine Playlist van 15 Augustus 2025
    • Wild Romance – Too Much is Never Enough
    • Blaudzun pakt Slottuin in Zeist volledig in
    Facebook X (Twitter) Instagram
    .: Maxazine :.
    • HOME
    • Muzieknieuws
    • Concertverslagen
      • Festivals
        • ADE
        • Bospop
        • Brutal Assault
        • CityRock
        • Dour
        • Eendracht Festival
        • Festyland
        • Geuzenpop
        • Jera On Air
        • KempenerPop
        • Lowlands
        • Mundial
        • Paaspop
        • Pinkpop
        • The Brave
        • The Hague Jazz
    • Interviews
    • CD Recensies
      • Legendary Albums
    • Prijsvragen
    • Extra
      • Verjaardagen
      • @Enjoythismusic
    .: Maxazine :.
    You are at:Home»Muziek»CD Recensie»B. Christopher Band – Snapshots From The Second Floor
    CD Recensie

    B. Christopher Band – Snapshots From The Second Floor

    By Eric Campfens6 oktober 2022

    Gedurende de afgelopen twintig jaar is B. Christopher vooral bekend geworden door de muziek, die hij componeerde en speelde voor film en tv. Zijn muziek is duizenden keren te horen geweest in meer dan dertig landen. Daarnaast heeft hij ook als gitarist van zijn eigen bluesband binnen dit genre een behoorlijke naam weten te maken. Bekende collega’s als Nathan East, Jerry Portnoy en Bruce Katz zijn te horen geweest op zijn albums.

    Onlangs is Christophers zesde album ‘Snapshots From The Second Floor’ verschenen met daarop dertien zelfgeschreven nummers. B. Christopher, die zelf gitaar speelt, wordt hierop begeleid door E.J. ‘Moose’ Boles (zang), Anton Fig (drums), Studebaker John (harmonica) en Nick Douglas en Eric Collier, beiden op bas. Het album gaat meteen goed los met het instrumentale ‘All Twisted Up’, een vlotte Chicagoblues met een flinke dosis harmonica en fel slidegitaar. En Chicagoblues is ook het genre waarmee de luisteraar wordt blij gemaakt.

    Instrumentaaltjes wisselen gezongen nummers af tot de prachtige slideblues ‘Smoke’ het eind van het album aankondigt. Nummers die wat mij betreft een bijzondere vermelding verdienen zijn ‘Where You At’, waarin de rauwe vocalen van Boles het een stukje Deltablues meegeven, ‘Talk To Me’, dat ook een vocaal hoogstandje is, en de prachtige blues ‘Late Night Crying’. Een uitstekend album. (7/10)  (Guitar One Records)

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticlePrimeur: Yerra Yerra – Hard World
    Next Article Spotify opzeggen in 4 stappen!

    Related Posts

    Parels van de Popmuziek: Het verhaal achter Cutting Crew – ‘(I Just) Died In Your Arms’

    Album recensie overzicht: Alison Goldfrapp, Bruce Liu en meer

    Eminem brengt muziekdocumentaire en officiële soundtrack ‘STANS’ uit


    RSS Muzikantenbank
    • Roger en Brian zoeken Freddie en John
    • Zanger gezocht (Regio Rotterdam)
    • Gezocht: gitarist/backing vocalist
    • Zanger of zangeres gezocht voor AC/DC tribute
    • Lead gitarist gezocht voor AC DC Tribute band
    Over ons
    • Disclaimer
    • Adverteren
    • Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden
    Maxazine Regionaal
    • Brabant
    • Gelderland
    • Limburg
    • Noord
    • Noord Holland
    • Overijssel
    • Utrecht
    • Zuid Holland

    Maxazine is er ook in andere talen:



    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.