De sensuele video, geproduceerd door Object & Animal en geschoten op locatie in Zweden, waarin Shygirl alles blootlegt, is de meest intieme film die we tot nu toe van haar hebben gezien. Het volgt op het Nymph-aanbod ‘Nike’ dat in première ging met Shygirl’s snelle COLORS-performance van het nummer, ‘Coochie (a bedtime story)’, dat op BBC Radio 1’s Hottest Record stond en momenteel in de B-lijst van het station staat, ‘Come For Me,’ geproduceerd door Arca, en ‘Firefly,’ waarvan de visuals zijn geregisseerd door Yasser Abubeker.

Samen met de track en de video werd Shygirl deze week aangekondigd als Spotify’s nieuwe RADAR UK Artist to Watch. Spotify’s RADAR-programma is erop gericht opkomende artiesten te ondersteunen op hun pad, opkomend talent in alle stadia van hun ontwikkeling te helpen en hun band met hun fans en nieuw publiek te versterken. Bovendien werd Shygirl deze week ook onthuld als een van de sterren van de nieuwe Calvin Klein introduceert Calvins or nothing Underwear campagne.

De 12-tracks van Nymph zijn gemaakt met een hechte groep vrienden en eerdere medewerkers waaronder Sega Bodega, Karma Kid, Cosha, Mura Masa en zoals eerder vermeld Arca. Shygirl werkte ook samen met producers Noah Goldstein, Danny L Harle, BloodPop, Vegyn en Kingdom. Nymph onthult Shygirl’s innerlijke zelfreflectie in experimentele vocale tonen en gedeconstrueerde dansmelodieën en toont een nieuw niveau van intimiteit en emotionele diepte in haar songwriting.

Nymph volgt op Shygirl’s samenwerkingen met FKA twigs op de Caprisongs track “papi bones” en met Mura Masa op zijn tracks “bbycakes” en “hollaback bitch”, samen met het eind 2021 uitgebrachte “Cleo,” dat vergezeld ging van een door Trinity Ellis geregisseerde videoclip en een live uitvoering van de track vanuit de Abbey Road Studio als onderdeel van Studio 1’s 90e verjaardagsprogrammering. In 2021 deelde Shygirl ook de slowthai samenwerking “BDE” en de zelf geregisseerde Burberry korte film, Shygirl BLU, een live realisatie van haar alom geprezen ALIAS EP.

Sinds de release van de ALIAS EP heeft Shygirl de hoofdrol gespeeld in Burberry’s AW21 presentatie, een felbegeerde plaats opgeëist in Forbes’ 30 Under 30, de cover gesierd van verschillende prestigieuze tijdschriften waaronder ES en V Magazine, en samen met Mura Masa een remix gemaakt van het nummer “Sour Candy” van Lady Gaga en Blackpink voor het geprezen Dawn of Chromatica album.

Shygirl speelt in november op Primavera Sound in Brazilië, Chili en Argentinië. Ze maakt ook haar thuiskomst in het Verenigd Koninkrijk om in december van dit jaar de Printworks en Albert Hall in respectievelijk Londen en Manchester te headlinen en zal 2023 inluiden met optredens op Beyond the Valley en Field Day Festival in Australië.

Deel: