Madonna en Warner Music Group zijn vanaf vandaag – op haar verjaardag – een wereldwijde samenwerking aangegaan die haar volledige muziekcatalogus omvat. Met een wereldwijde verkoop van meer dan 300 miljoen platen is Madonna de bestverkopende vrouwelijke artiest aller tijden. Haar glansrijke carrière begon in 1982 bij Warner met de release van haar debuutsingle.

Deze nieuwe deal markeert een nieuw hoofdstuk in een decennialange relatie met het label en omvat haar volledige Sire/Maverick/Warner-catalogus, inclusief hit albums als ‘Madonna’, ‘Like a Virgin’ en ‘True Blue’. Vanaf 2025 zullen haar meest recente studioalbum ‘MDNA’, ‘Rebel Heart’ en ‘Madame X’ daaraan worden toegevoegd. Al met al omvat de catalogus dan 17 studioalbums hieraan worden toegevoegd, plus singles, soundtrack opnames, live albums en compilaties.

Madonna: “Since the very beginning, Warner Music Group has helped bring my music and vision to all my fans around the world with the utmost care and consideration. They have been amazing partners, and I am delighted to be embarking on this next chapter with them to celebrate my catalogue from the last 40 years.”

In 2022 is het 40 jaar geleden dat Madonna’s debuut uitkwam. Deze nieuwe deal zal dit jubileum vieren met meerdere catalogus releases waarin baanbrekende muziek opnieuw wordt bekeken. Madonna zal voor de eerste keer deze uitgebreide luxe edities zelf samenstellen.

Deel: