De Duitse band Feuerengel ontsond ruim tien jaar geleden bij een concert van hun grote helden: Rammstein. De zes vrienden wilden maar één ding: de echte Rammstein zo goed mogelijk nadoen. Inclusief de zeer explosieve show van de echte Rammstein. Feuerengel was de eerste Rammstein tribute band en word nu nog steeds gezien als de beste Rammstein tribute band ter wereld. Niet alleen in Duitsland is de band erg populair maar ook in Nederland hebben ze intussen vele fans.

Daarom besloot de band om in samenwerking met Metropool, waar ze al vele keren hebben gespeeld, een speciale show neer te zetten. Twee dagen trad de band op en beide dagen speelden ze een andere set. Twee compleet verschillende shows dus. Met de grote hits van Rammstein maar ook nummers die de band nooit live heeft gespeeld.

Voor de echte fans had Metropool een beperkt aantal duo kaarten beschikbaar gesteld maar deze waren in no-time uitverkocht. Ook de losse kaarten voor beide avonden waren snel uitverkocht en dat laat maar weer zien hoe populair deze band is en hoe populair Rammstein nog steeds is.

Een show van Feuerengel komt gevaarlijk dicht in de buurt van een echte Rammstein concert, en is een absoluut feest om naar te kijken. Rook, vuur, vuurwerk en heel veel theater onder de muziek van Rammstein is wat je van deze band mag verwachten. Tijdens de tweede avond in Metropool was dat dan ook precies wat het bomvolle Metropool kreeg voorgeschoteld. Meteen aan het begin liet de band merken er geen gras over te laten groeien en gooiden ze in hoogtempo de nummers Feuer Frei, Keine Lust, DRSG en Halleluja eruit. Het publiek ging vanaf het allereerste moment uit z’n dak en de sfeer was dan ook geweldig. Zonder iets tegen het publiek te zeggen ging de band onvermoeid door met: ‘Ich Tu Dir Weh’, ‘Links 234’, ‘Sonne’ en ‘Heirate Mich’. Zonder dat er ook maar een nummer voorbij kwam zonder vuurwerk of special effects.

Metropool en Feuerengel kunnen terug kijken op een zeer geslaagd weekend. En Metropool mag blij zijn dat de tent niet afgebrand is.

Foto’s (c) Filip Heidinga

Deel: