Close Menu
.: Maxazine :.
    Facebook X (Twitter) Instagram RSS
    maandag, november 24
    Trending
    • Helene Fischer komt naar de Johan Cruijff ArenA
    • Philine toont haar meest kwetsbare kant in Heerlen
    • Twenty One Pilots, The Cure en Foo Fighters headliners van Pinkpop 2026
    • Da Lata verovert Londen’s Jazz Cafe met nieuw album ‘Edge of Blue’
    • Parels van de Popmuziek: Het Verhaal achter Wang Chung – ‘Dance Hall Days’
    • Album recensie overzicht: Pet Shop Boys, Stray Kids en meer
    • The Snowman betovert West End met mix van elementen
    • Album recensie overzicht: The Beatles, De La Soul en meer
    Facebook X (Twitter) Instagram
    .: Maxazine :.
    • HOME
    • Muzieknieuws
    • Concertverslagen
      • Festivals
        • ADE
        • Bospop
        • Brutal Assault
        • CityRock
        • Dour
        • Eendracht Festival
        • Festyland
        • Geuzenpop
        • Jera On Air
        • KempenerPop
        • Lowlands
        • Mundial
        • Paaspop
        • Pinkpop
        • The Brave
        • The Hague Jazz
    • Interviews
    • CD Recensies
      • Legendary Albums
    • Prijsvragen
    • Extra
      • Verjaardagen
      • @Enjoythismusic
    .: Maxazine :.
    You are at:Home»Muziek»Muzieknieuws»‘Artiest niet altijd reeel over eigen marktwaarde’
    Eurosonic Noorderslag
    Muzieknieuws

    ‘Artiest niet altijd reeel over eigen marktwaarde’

    By FaceCulture17 januari 2016

    Artiesten kunnen niet altijd inschatten wat hun marktwaarde is. Dat bleek tijdens het Agency Panel op Eurosonic Noorderslag. “Sommigen artiesten zijn heel realistisch en weten precies waar ze staan. Andere hebben een ander beeld van zichzelf en vragen te veel”, aldus Clementine Bunel van het ATC Live Booking Agency.

    Doordat er de laatste jaren veel minder wordt verdiend aan de verkoop van muziek, is voor veel artiesten live spelen de enigste bron van inkomsten geworden. Het gevaar bestaat dat artiesten te hoge ticketprijzen gaan vragen. Een grote rol in dit verkeerde verwachtingspatroon is de opkomst van social media. “Door veel enthousiasme, dynamiek en de support van blogs ontstaat er een beeld dat bands erg groot zijn”, legt Bunel uit.

    Daardoor denken de artiesten dat hun waarde omhoog is geschoten maar dat is volgens Bunel niet altijd reeel. “Bij ons ligt de taak om de deze verwachtingen te managen.” De Française heeft met bands gewerkt waar deze verwachtingen te snel te groot werden. “Zij moeten dan eerst een stap terug nemen om er vervolgens twee vooruit te gaan.”

    Op de vraag of er te veel betaald wordt voor concerten is Clementine Bunel voorzichtig. “Dat hangt er vanaf over welke band het gaat. Wat ik wel zie is dat er twee soorten artiesten zijn. Aan de ene kant zie je dat er artiesten zijn die de business kennen en daardoor een realistisch beeld van zichzelf hebben. Aan de andere kant zijn er nieuwelingen die door alles en iedereen de hemel in worden geprezen en daardoor denken dat hun waarde hoger ligt dan dat in werkelijkheid is.”

    ©FaceCulture

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticlePopprijs 2015 gewonnen door hiphopformatie New Wave
    Next Article Mojo start binnenkort met managen van artiesten

    Related Posts

    Helene Fischer komt naar de Johan Cruijff ArenA

    Twenty One Pilots, The Cure en Foo Fighters headliners van Pinkpop 2026

    De wekelijkse New Music Friday Maxazine Playlist op Spotify, 21 november 2025


    RSS Muzikantenbank
    • U2 coverband zoekt zanger/frontman
    • Drummer zoekt muzikanten om mee te jammen
    • ( slag) gitarist(e), sla je slag!
    • Goedlopende rock&roll band zoekt pianist
    • Countryband zoekt toetsenist
    Over ons
    • Disclaimer
    • Adverteren
    • Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden
    Maxazine Regionaal
    • Brabant
    • Gelderland
    • Limburg
    • Noord
    • Noord Holland
    • Overijssel
    • Utrecht
    • Zuid Holland

    Maxazine is er ook in andere talen:



    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.