“Het Melkmeisje dat haar LP collectie sorteert, de leden van de Nachtwacht die trots hun laatste vinyl aankoop laten zien en nu de Aardappeleters die platen draaien aan de eettafel” De promotionele campagne van ‘Dutch Vinyl Masters’ is opgezet om met behulp van de bekendste Nederlandse kunstwerken de aandacht te vestigen op de parels van de Nederlandse muziek.

Dit zijn een aantal voorbeelden van hoe Music On Vinyl klassieke Nederlandse kunstwerken inzet voor de campagne van ‘Dutch Vinyl Masters’. De nieuwste interpretatie van ‘De Aardappeleters’ van Vincent Van Gogh is al vanaf 3 oktober te bezichtigen in de betere platenzaak, op canvas, inserts en ansichtkaarten.

Music On Vinyl is een Nederlands platenlabel dat zich sinds 2009 specialiseert in het uitbrengen van albums op 180 gram audiophile vinyl in samenwerking met een groot aantal platenlabels en onafhankelijke artiesten. De catalogus van Music On Vinyl omvat anno 2016 ruim 1600 titels, variërend van Pop, Rock en Soul tot Blues, Jazz en elektronische muziek. Na de vinylrelease van Umoja zullen er meer albums van BLØF op vinyl verschijnen via Music On Vinyl.

De campagne vestigt de aandacht op de snelgroeiende Nederlandse catalogus van Music On Vinyl. In de planning staan onder meer heruitgaves van Urban Dance Squad, Blues Dimension, Bintangs, Focus, Frank Boeijen, Acda & De Munnik, Herman Brood & Gruppo Sportivo, Room Eleven, alsmede de nieuwe lp’s van Kensington, Anouk & Claudia de Breij.

Deel: