Close Menu
.: Maxazine :.
    Facebook X (Twitter) Instagram RSS
    dinsdag, augustus 26
    Trending
    • Davina Michelle en Berget Lewis gastartiest bij Eros Ramazzotti
    • Fun Lovin’ Criminals – A Matter of Time
    • Parels van de Popmuziek: Het verhaal achter Taco’s ‘Puttin’ on the Ritz’
    • Album recensie overzicht: Mac DeMarco, Blackbriar en meer
    • Album recensie overzicht: Jen Allen, Deftones en meer
    • De wekelijkse New Music Friday Maxazine Playlist van 22 Augustus 2025
    • Shawn Mendes schittert in Ziggo Dome
    • Olivia Dean naar Ziggo Dome
    Facebook X (Twitter) Instagram
    .: Maxazine :.
    • HOME
    • Muzieknieuws
    • Concertverslagen
      • Festivals
        • ADE
        • Bospop
        • Brutal Assault
        • CityRock
        • Dour
        • Eendracht Festival
        • Festyland
        • Geuzenpop
        • Jera On Air
        • KempenerPop
        • Lowlands
        • Mundial
        • Paaspop
        • Pinkpop
        • The Brave
        • The Hague Jazz
    • Interviews
    • CD Recensies
      • Legendary Albums
    • Prijsvragen
    • Extra
      • Verjaardagen
      • @Enjoythismusic
    .: Maxazine :.
    You are at:Home»Muziek»CD Recensie»Laurence Jones – The Truth
    Laurence Jones
    CD Recensie

    Laurence Jones – The Truth

    By Esther Kessel-Tamerus21 april 2018

    De Brit Laurence Jones is nog maar midden twintig. Toch is ‘The Truth’ al zijn vijfde studio album. Zijn eerdere cd’s waren bluesrock albums, maar de zanger/gitarist wilde meer de poprock kant uit. Met deze cross-overnummers wil Laurence een breder publiek aanspreken. Zijn inspiratiebronnen zijn o.a.: John Mayer en Eric Clapton. Gitaar en toetsen zorgen voor een bluezy intro van ‘What Would You Do’. Vrijwel direct tik je met je voet mee op het pakkende ritme. De achtergrondzang en de opbouw van deze openingstrack is vrij voorspelbaar. ‘Don’t You Let Me Go’ heeft een meer poppy sound. Dit maakt het inderdaad toegankelijk voor groter publiek, voor hen die de echte blues normaal links laten liggen. Natuurlijk prima gitaarspel van Laurence, waardoor de bluesrock boven komt drijven. Mooi wegstervend orgel op het laatst.

    In ‘Hold Me Close’ zingt Laurence best hoog, daarmee heeft hij weer een stap voorwaarts gemaakt. Hoewel dit nummer wat langzamer is, zijn er wel wat poppy elementen. De tekst is niet diepgaand, dat maakt het meezingen gemakkelijker. Vooral op het laatst als hij bijna solo zingt, is het zeer geloofwaardig. ‘The Truth’ heeft een prachtig rustig gespeeld intro, waarbij het gitaarspel bijna onder mijn huid kruipt. Dit wordt geen klein en gevoelig gespeeld nummer, want het tempo en volume gaan wat omhoog. Tijdens het instrumentale stuk kom het gitaarspel prima naar voren. Het klein gespeelde deel is fantastisch. Als dit langer had geduurd was dit onder je huid gekropen. Nu eindigt de titeltrack eigenlijk te vroeg.

    ‘Can’t Go On Without You’ heeft een mid-tempo. De stem van Laurence mooi hier mooi uit; De achtergrondzang maakt het een beetje te zoet. Het orgelspel van Bennett Holland zorgt voor een heerlijke flow. Drummer Phil Wilson verdient zeker een compliment: Hij zorgt ervoor dat zijn tempo en volume nergens overheersend zijn. Hoewel de bas van Greg Smith wat meer op achtergrond is, hoor je hem wel degelijk. Kortom er is goed nagedacht over de balans tussen de instrumenten. ‘Never Good Enough’ is het laatste nummer. Dit sluit prima aan op de voorgaande nummers.

    De teksten die veelal over de liefde gaan, bevatten regelmatig clichés. Daardoor zingen ze makkelijk mee. Dat zal live sfeer verhogend zijn. Zeker bij nummers als ‘Give Me Your Time’. De achtergrondzang is regelmatig voorspelbaar, en soms iets te vaak ingezet. Hierdoor haalt het wat aandacht weg van de stem van Laurence. Vocaal is hij weer gegroeid. Zeker qua emotie als hij zijn gevoelige kant laat horen. Sommige blues-liefhebbers zullen het iets te poppy vinden.

    Laurence is een fantastische gitarist, dat komt nu wat minder tot uiting. Ook vallen de details in de muziek in eerste instantie minder op, en daarom moet dit album groeien. Doordat de nummers kort zijn, mis je misschien een solide opgebouwd nummer, zoals bijvoorbeeld ‘Evil’, van zijn album ‘What’s gonna be’ (2015). Zo’n echt lang blues-nummer, waar je in weg kan kruipen, is op ‘The Truth’ niet te vinden. Maar deze tien nieuwe nummers luisteren gemakkelijk weg. De opzet van Laurence was om muziek te maken voor een breder publiek, daarin is hij zeker geslaagd! (8/10) (Top Stop Music)

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleConcerttip zaterdag 21 april: Waylon in Podium Victorie
    Next Article Black Stone Cherry naar 013

    Related Posts

    Davina Michelle en Berget Lewis gastartiest bij Eros Ramazzotti

    Fun Lovin’ Criminals – A Matter of Time

    Parels van de Popmuziek: Het verhaal achter Taco’s ‘Puttin’ on the Ritz’


    RSS Muzikantenbank
    • Basgitarist biedt zich aan
    • Iemand een drummer nodig?
    • Gitarist of banjoist gevraagd
    • Opzoek naar muziekanten met passie
    • Zaanse band TrashWood zoekt nieuwe ervaren slag/riffgitarist(e) (veel optredens!)
    Over ons
    • Disclaimer
    • Adverteren
    • Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden
    Maxazine Regionaal
    • Brabant
    • Gelderland
    • Limburg
    • Noord
    • Noord Holland
    • Overijssel
    • Utrecht
    • Zuid Holland

    Maxazine is er ook in andere talen:



    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.