Zaterdagavond stond de Canadese zangeres Sass Jordan op het programma in de Bosuil. Bij aankomst bleek het nog erg rustig, zelfs de schotten die grofweg halverwege de zaal staan waren voor een gedeelte dicht, maar wel los van elkaar gehaald. Dit betekent logischerwijs dat de ticketverkoop geen stormliep.
Het voorprogramma werd verzorgd door de begeleidingsband van Sass Jordan, The Champagne Hookers. Zij betraden om stipt negen uur het podium. Het grootste deel van het publiek had inmiddels de weg naar de Weertse zaal gevonden voor ze begonnen aan hun wel erg korte set. Deze set bestond louter uit covers, deze werden zeer solide gebracht. In het begin was het nog redelijk statisch op het podium, maar bij het derde nummer ´Magic Carpet Ride´ van Steppenwolf, die wat sneller werd gespeeld dan het origineel, kwamen de gitarist en bassist van hun plek af en ook ontstonden er glimlachen op hun gezichten, de drummer deed dat eerste overigens vanzelfsprekend niet. Hierna werd nog een gave versie gespeeld van Thin Lizzy´s ´Jailbreak´ en toen was het voorprogramma na precies twintig minuten alweer afgelopen.
Ze hebben wel gedaan wat een voorprogramma hoort te doen. De zaal is lekker opgewarmd, letterlijk en figuurlijk, want wat was het deze avond heet in de zaal. Om Jordan zelf even te quoten ´´Aren´t you hot? I’m glad I’m not a guy, otherwise I would have sweat my balls off’’.
Om tien uur precies was het dan tijd voor Sass Jordan zelf, eerst kwamen The Champagne Hookers het podium weer op en begonnen rustig wat te spelen terwijl met langzame, dansende passen Jordan op kwam gelopen onder luid applaus.
De beste dame had er overduidelijk enorm veel zin en plezier in om vandaag op het podium te staan. Tijdens het openingsnummer was na iedere paar zinnen een oprechte lach te horen van de zangeres. Ook stond ze volop te dansen op het podium met een grote glimlach. Even later werd het voor ieder duidelijk waarom ze zo enorm enthousiast op het podium stond. Dit concert was namelijk haar eerste in ruim tweeënhalf jaar (!). Haar eerste na de pandemie. Niet alleen haar enthousiasme op het podium werkte aanstekelijk op de zaal, ook haar interactie met het publiek zorgde ervoor dat er van moeite doen om de zaal mee te krijgen absoluut geen sprake was. Jordan die gewoon lekker haar vrolijke zelf was, was al voldoende. Overduidelijk werd er in de hele Bosuil genoten, de schotten werden weggehaald tussen de sets. Of dit voor de hitte was of voor het aantal mensen is niet duidelijk, maar het is natuurlijk wel prettig om wat meer ruimte te hebben om te bewegen op de bluesy rock van Jordan & co.
Niet alleen blij, maar ook enorm goed bij stem deze avond. Ze verontschuldigde zich nog over het feit dat ze nog wat roestig was omdat ze zolang niet had opgetreden, daar was niets van te merken. Overigens waren The Champagne Hookers ook erg stabiel, alleen op een momentje bij de geïmproviseerde gitaarsolo zaten er wat foutjes. Bekende nummers als ‘You Don’t Have To Remind Me’ en ‘High Road Easy’ werden heerlijk meegezongen en ook nummers van haar meest recente werk ‘Bitches Blues’ werden prima ontvangen. Als afsluiter van de reguliere set werd haar grootste hit ‘Make You A Believer´ ingestart. Natuurlijk kon dit nummer op het grootste applaus en de meeste extra zangers rekenen. Na net iets meer dan een uur al was de reguliere set ten einde. Na een wel erg korte onderbreking, Sass Jordan is deze avond echt zo enorm enthousiast kwamen de artiesten het podium alweer op.
Het eerste nummer van de encore werd opgedragen aan de in maart gestorven en voormalig drummer van Jordan, Taylor Hawkins. Haar eerste hit ‘So Hard’ besloot als tweede nummer in de encore de avond. Toegegeven is het ook wel toepasselijk met de zin ‘’I try to say goodbye, but it’s so hard’ in het refrein. Dit werd iedere keer ook zwaaiend naar het publiek door Jordan gezongen en zelf dat zingend afscheid kwam oprecht over.