Organiseer je een evenement voor veel gasten zoals een festival of een concert? Polsbandjes zijn zonder twijfel de meest populaire manier geworden om je gasten te beheren. In dit artikel wordt ingegaan op de vele voordelen van het aanbieden van op maat gemaakte polsbandjes aan je gasten. Het is immers wel belangrijk dat je kiest voor polsbandjes bedrukken. Hierdoor kun je de bandjes personaliseren, wat eigenlijk nog beter is. Overigens is het ook gewoon mogelijk om te kiezen voor festivalbandjes bedrukken, wat in principe de beste optie is bij het organiseren van een festival. Hieronder vind je drie van de vele voordelen van deze bedrukte polsbandjes voor een festival of concert.

Polsbandjes bedrukken voor gastbeheer

Wanneer er meerdere soorten gasten op een evenement zijn, kan het moeilijk worden om ze te sorteren. Wie heeft backstage toegang? Wie mag alcohol consumeren? Hoe scheid je de bezoekers op een festival met weekendpassen of juist dagpassen? Je gasten verschillende gepersonaliseerde polsbandjes aanbieden is de meest efficiënte manier om dit goed te kunnen beheren. Het aanbieden van verschillende kleuropties voor je gasten is een gemakkelijke manier voor je beveiliging om snel het toegangsniveau van een bezoeker te identificeren. Aanpasbare polsbandjes bieden ook de mogelijkheid om afbeeldingen, tekst en streepjescodes af te drukken, zodat je personeel nog gemakkelijker kan bepalen waar je gasten moeten zijn. De dagen van het markeren van iemands hand met een stempel dat weggeveegd kan worden of het voorzien van een ongemakkelijk, omvangrijk koord zullen snel vergeten worden door de bedrukte polsbandjes.

Festivalbandjes bedrukken voor merkbekendheid

Siliconen polsbandjes zijn een uitstekende manier om de bekendheid van je merk of een goed doel te vergroten. Ze kunnen heel modieus zijn, terwijl ze ook nog eens gemakkelijk uit te delen en te dragen zijn. De populariteit van polsbandjes leidde bovendien mogelijk tot de Livestrong-campagne en hun inspanningen om het bewustzijn van kanker te vergroten. Vóór het ongelukkige Lance Armstrong-incident slaagde de Livestrong-campagne erin om 80 miljoen van hun iconische gele polsbandjes te verkopen. Deze festivalbandjes waren niet moeilijk te herkennen en eigenlijk onmogelijk om te negeren. Na het succes van deze campagne die in 2004 werd gelanceerd, groeide de trend van andere goede doelen die polsbandjes aanbieden voor hun doel exponentieel. Ook voor festivals kan deze merkbekendheid natuurlijk positief uitpakken.

Bandjes bedrukken voor kortere wachttijden

Hoewel reguliere toegangskaarten voor veel gelegenheden acceptabel zijn, kunnen ze bij andere gelegenheden een belemmering vormen. Wanneer gasten moeten bewijzen dat ze backstage-toegang hebben of een bepaalde leeftijd hebben, kan het ticket verloren gaan in een portemonnee, verkreukeld of gewoon onderweg per ongeluk uit de broekzak waaien. Het zoeken naar tickets zorgt alleen maar voor langere rijen, bottlenecks en boze en geïrriteerde bezoekers. Het kan minder dan een seconde duren om jezelf en het toegangsniveau te identificeren door een polsbandje te laten zien. Hierdoor kunnen je gasten zich zeer efficiënt identificeren en dus ook verplaatsen. Hierdoor is de kans groot dat de festivalbandjes die bedrukt zijn zorgen voor kortere wachttijden.

Deel: