Juli begon goed voor de liefhebers van dialectbands: Normaal en Rowwen Hèze kwamen elkaar al jaren tegen op festivals en in feesttenten en op 1 juli kwamen de twee jubilerende dialectbands uit de Achterhoek en Limburg uit met hun eerste gezamenlijke single ‘Gries’.

15 Jaar Sensation, ‘The Legacy’

Begin juli beleefden ruim 40.000 dance liefhebbers uit meer dan 85 landen de unieke jubileumeditie van Sensation, ‘The Legacy‘. The World’s Leading Dance Event deed ook dit jaar haar naam eer aan en koos voor de overtreffende trap voor het 15-jarig bestaan. Alle highlights van de afgelopen vijftien jaar werden samengevoegd tot een nieuwe show die eenmalig in de Amsterdam ArenA te bewonderen was.

Rapper Hussein Fatal, het best bekend als lid van Tupac Shakur’s band the Outlawz, is op 11 juli overleden. De rapper kwam om het leven tijdens een tragisch auto ongeluk. Hussein Fatal is 38 jaar geworden.

Geinbeat geweldig!

Voor de 21ste keer vond in juni in Nieuwegein het Geinbeat festival plaatst. Met namen als John Coffey, Sue The Night, The Miseries, The Indien en Rondé had het festival, waar Maxazine partner van was, ook dit jaar weer een aantal publiekstrekkers.

Joseph Robinson Jr., bekend als de tweede Master Gee van The Sugarhill Gang, en voormalig eigenaar van het eerste label hip hop label Sugar Hill Records, is op 53-jarige leeftijd aan de gevolgen van kanker overleden.

Go Back To The Zoo en Destine stoppen

Zelfs de meest hardcore fans zagen het niet aankomen: Go Back To The Zoo ging uit elkaar! De band werd in 2008 in Nijmegen opgericht, 7 jaar later was de koek op, maar gaan de vier verder onder een andere naam, St. Tropez, hoewel die naam nog niet 100% vast staat. Met St. Tropez gaat de band een nieuwe muzikale richting in, die van de punkrock. Het was dus inderdaad Go Back To The Zoo, die nieuwe band die een tijd geleden via internet opdook.

De Tilburgse punkband Destine gaf eind juli op hun Facebookpagina aan dat ze na 9 jaar gaan stoppen. In oktober en november gaf de band nog drie afscheidsconcerten, maar daarna was de koek echt op..

Op 31 juli, tijdens Tomorrowland Belgium 2015, hoorde het publiek voor het eerst de samenwerking tussen Armin van Buuren en Jean-Michel Jarre: ‘Stardust’. De track werd opgenomen als één van de zestien samenwerkingen op Jarre’s nieuwe album.