Het nummer ‘Now I See’ van de Amsterdamse singer-songwriter Tessa Rose Jackson is sinds afgelopen vrijdag te horen in de grootschalige Amerikaanse reclame campagne voor de nieuwe Google Nexus 5 telefoon. De YouTube versie van de commercial werd al meer dan 1.000.000 keer bekeken in de eerste dagen. Het is een nieuw hoogtepunt in een prachtig jaar voor de jonge artieste, die eerder al te zien was op Nederlandse festivals als Noorderslag, Metropolis en Valkhof.

‘Now I See’ werd twee weken geleden toegevoegd aan de 3FM playlist en is de eerste single na haar goed ontvangen debuut ‘Songs From The Sandbox’. Van dat album haalden ‘All The Kings Horses’ en ‘Lost And Found’ ook de 3FM playlist. Door VPRO’s 3voor12 werd Tessa begin dit jaar al uitgeroepen als één van de twaalf artiesten om in de gaten te houden in 2013.

Tessa Rose Jackson over de campagne: “Het is zo vet dat mijn liedje in Amerika op televisie komt, dat kan ik eigenlijk nog niet helemaal bevatten. Ik hoop dat meer mensen mijn muziek hierdoor gaan horen en ik hoop er vooral mensen blij mee te maken.”

De muziek van Tessa kwam terecht bij Google dankzij de inspanningen van haar label Monocle, in een coöperatie met muziek bedrijf Sizzer Amsterdam, met wie ze vaak samenwerkt. Zo was haar single ‘Change Time’ al eerder te horen in een commercial voor LG in Brazilië en een IKEA commercial in Duitsland.

Tessa is inmiddels ook een graag geziene gast in De Wereld Draait Door, waar ze vorige week nog te zien was met een prachtige versie van haar guilty pleasure Livin’ On A Prayer van Bon Jovi. Op dit moment zit Tessa middenin haar Homeland Tour in Nederland. Ze speelt onder meer in een reeds uitverkocht Tivoli en verder in Paradiso en op het Rotterdamse Songbird festival.

Deel: