Close Menu
.: Maxazine :.
    Facebook X (Twitter) Instagram RSS
    donderdag, juli 17
    Trending
    • Joe Bonamassa – Breakthrough
    • sombr naar AFAS Live
    • Alter Bridge naar Ziggo Dome
    • Lorna Shore naar AFAS Live
    • Queens of the Stone Age naar Carré
    • Kendrick & SZA ontpoppen zich als supersterren met Grand National Tour in ArenA
    • Lollapalooza Berlin viert 10-jarig jubileum met 60.000 bezoekers per dag
    • Rinus Gerritsen: Van Golden Earring naar Supersister, de kunst van opnieuw beginnen
    Facebook X (Twitter) Instagram
    .: Maxazine :.
    • HOME
    • Muzieknieuws
    • Concertverslagen
      • Festivals
        • ADE
        • Bospop
        • Brutal Assault
        • CityRock
        • Dour
        • Eendracht Festival
        • Festyland
        • Geuzenpop
        • Jera On Air
        • KempenerPop
        • Lowlands
        • Mundial
        • Paaspop
        • Pinkpop
        • The Brave
        • The Hague Jazz
    • Interviews
    • CD Recensies
      • Legendary Albums
    • Prijsvragen
    • Extra
      • Verjaardagen
      • @Enjoythismusic
    .: Maxazine :.
    You are at:Home»Muziek»Concertverslag»Trixie Whitley (Paradiso, 1–3–2013)
    Concertverslag

    Trixie Whitley (Paradiso, 1–3–2013)

    By Hanne Drogendijk8 maart 2013

    Na het vierde nummer worden ze resoluut uitgetrokken en in een hoek van het podium gegooid: de zilveren hooggehakte laarsjes waarmee Trixie Whitley haar donkere blues wegstampt. Vanaf dat nummer stampt ze niet meer, maar danst ze. Een mooi contrast met de diepe en duistere nummers die ze zingt. Trixie Whitley is na een ruim jaar terug in Paradiso. Stond de Belgisch-Amerikaanse zangeres vorig jaar nog in de bovenzaal, nu speelt ze de grote zaal plat.

    Solo, zoals in het openingsnummer Thousand Thieves, of met haar band. Whitley is gegroeid. Een jaar, met optredens op onder meer North Sea Jazz en Lowlands en de release van haar debutalbum Fourth Corner, heeft haar veel gebracht. De verontschuldigingen tussen de nummers door zijn verdwenen, hier staat een jonge zekere vrouw op het podium, die zichtbaar geniet vaan haar optreden en de aandacht van de zaal. Wat bleef is de prachtige soulstem en de hart and ziel waarmee ze haar blues speelt.

    Klein en betoverend, zoals in Fourth Corner en I’d Rather go Blind en groots en meeslepend in Irene en Need Your Love. Maar het meeste indruk maken nog steeds de nummer die ze in haar eentje speelt, achter de elektrische piano. Breath You aan het eind van de set en Undress Your Name als laatste toegift. Kwetsbaar en krachtig. Een collectieve zucht rimpelt door Paradiso. We zien u graag Trixie Whitley.

    Foto (c) Hanne Drogendijk

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleDebuut album The Silhouettes bij Goomah Music.
    Next Article Alice Cooper naar Lokerse Feesten

    Related Posts

    Kendrick & SZA ontpoppen zich als supersterren met Grand National Tour in ArenA

    Lollapalooza Berlin viert 10-jarig jubileum met 60.000 bezoekers per dag

    Niet zomaar een concert: Stray Kids schrijft K-popgeschiedenis


    RSS Muzikantenbank
    • PunkRock band zoekt Vocalen
    • Baba Yaga ( 70’s & 80’s Hard Rock ) zoekt strakke drummer!
    • The Cure nummers
    • Sax & Trombone gezocht
    • Toetsenist(e) gezocht - Utrecht
    Over ons
    • Disclaimer
    • Adverteren
    • Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden
    Maxazine Regionaal
    • Brabant
    • Gelderland
    • Limburg
    • Noord
    • Noord Holland
    • Overijssel
    • Utrecht
    • Zuid Holland

    Maxazine is er ook in andere talen:



    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.