Close Menu
.: Maxazine :.
    Facebook X (Twitter) Instagram RSS
    donderdag, augustus 21
    Trending
    • Yungblud. Are You Ready, Boy? (2025)
    • Drie van de beste live albums ooit…
    • Parels van de Popmuziek: Het verhaal achter Cutting Crew – ‘(I Just) Died In Your Arms’
    • Album recensie overzicht: Alison Goldfrapp, Bruce Liu en meer
    • Eminem brengt muziekdocumentaire en officiële soundtrack ‘STANS’ uit
    • Frenna keert terug naar Ziggo Dome
    • Album recensie overzicht: The Black Keys, Baest en meer
    • De wekelijkse New Music Friday Maxazine Playlist van 15 Augustus 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram
    .: Maxazine :.
    • HOME
    • Muzieknieuws
    • Concertverslagen
      • Festivals
        • ADE
        • Bospop
        • Brutal Assault
        • CityRock
        • Dour
        • Eendracht Festival
        • Festyland
        • Geuzenpop
        • Jera On Air
        • KempenerPop
        • Lowlands
        • Mundial
        • Paaspop
        • Pinkpop
        • The Brave
        • The Hague Jazz
    • Interviews
    • CD Recensies
      • Legendary Albums
    • Prijsvragen
    • Extra
      • Verjaardagen
      • @Enjoythismusic
    .: Maxazine :.
    You are at:Home»Muziek»CD Recensie»Rob van de Wouw – Tunnelvision
    CD Recensie

    Rob van de Wouw – Tunnelvision

    By Stephen Hotsma10 november 2009

    De tweede cd van jazztrompettist Rob van de Wouw, ‘Tunnelvision’, is onlangs gepresenteerd in Paradiso. Volgens een veel gelezen quote was de eerste cd nog een mix van “The Neptunes meets Miles Davis while D’Angelo meets Chet Baker”, op deze cd worden diverse trukendozen opengetrokken en dat heeft geresulteerd in een compleet nieuwe sound. Niet in de laatste plaats door de samenwerking met producer Mark de Clive-Lowe, de Engelsman met een grote reputatie op jazz en elektronica. Zijn input is overduidelijk hoorbaar is in ieder nummer door de vele beats en elektronische geluidjes. Hoewel de cd daardoor nooit echt klassieke jazz wordt, is de trompet van Rob van de Wouw natuurlijk op kenmerkende wijze aanwezig.

    Van de Wouw is geen solo-trompetist zoals je misschien zou verwachten. Nee, de geboren Brabander stelt zich met regelmaat in dienst van het collectief, en misschien gaat daar zijn vernieuwende kracht wel van uit. De combinatie is een mooie mix van jazz en funk op welhaast futuristische wijze. Zo waan je je bij het ene nummer in een hippe lounge club, bij het volgende ga je spontaan dansen. Noemenswaardig is het instrumentale ´Members only´, De zangpartijen van Ivar (Common Ground) en Sharlene Hector, ooit achtergrondzangeres bij concerten van Mary J. Blige en Natascha Bedingfield, zorgen daarbij nog voor een behoorlijke lading soul. Kortom, Tunnelvision is een heel gevarieerde cd waarbij de nummers elkaar naadloos aanvullen. Is Ronny Scotts in Londen klaar voor van de Wouw? Met zo’n CD kan je volgens ons de hele wereld aan. (7/10)

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleBoyzone eert Gately met single
    Next Article Belastingdienst nekt tournee Echo & the Bunnymen

    Related Posts

    Album recensie overzicht: Alison Goldfrapp, Bruce Liu en meer

    Album recensie overzicht: The Black Keys, Baest en meer

    Wild Romance – Too Much is Never Enough


    RSS Muzikantenbank
    • Muzikanten voor 80s,Rock/metal rockband
    • Bassist zoekt metal/rockband omgeving Breda
    • Zanger zoekt band!
    • Drummer en gitarist voor een The Police Tribute
    • Zanger/zangeres gezocht
    Over ons
    • Disclaimer
    • Adverteren
    • Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden
    Maxazine Regionaal
    • Brabant
    • Gelderland
    • Limburg
    • Noord
    • Noord Holland
    • Overijssel
    • Utrecht
    • Zuid Holland

    Maxazine is er ook in andere talen:



    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.