Close Menu
.: Maxazine :.
    Facebook X (Twitter) Instagram RSS
    dinsdag, november 4
    Trending
    • Sziget Festival Keert Terug naar de Roots
    • RÜFÜS DU SOL met extra show naar Ziggo Dome
    • James Taylor naar AFAS Live
    • Alweer alle løf voor BLØF in de Muziekgieterij in Maastricht
    • SilverfoxxETO – DROIDS
    • K3 verovert 013 Tilburg met dubbele dosis vrolijkheid
    • Zuco 103 kondigt nieuw album en clubtour 2026 aan
    • Jan Bas betovert de Macca Club met nostalgie en New Wave
    Facebook X (Twitter) Instagram
    .: Maxazine :.
    • HOME
    • Muzieknieuws
    • Concertverslagen
      • Festivals
        • ADE
        • Bospop
        • Brutal Assault
        • CityRock
        • Dour
        • Eendracht Festival
        • Festyland
        • Geuzenpop
        • Jera On Air
        • KempenerPop
        • Lowlands
        • Mundial
        • Paaspop
        • Pinkpop
        • The Brave
        • The Hague Jazz
    • Interviews
    • CD Recensies
      • Legendary Albums
    • Prijsvragen
    • Extra
      • Verjaardagen
      • @Enjoythismusic
    .: Maxazine :.
    You are at:Home»Muziek»CD Recensie»Editors – Violence
    CD Recensie

    Editors – Violence

    By Peter van Cappelle10 maart 2018

    Na de stadiongerichte rocksound van ‘The Weight Of Your Love’ uit 2013 volgde in 2015 het sobere album ‘In Dreams’. Album nummer zes van Editors, ‘Violence’, zit daar tussenin. Gitaren zijn ver te zoeken en elektronica en synthesizers domineren op het album.

    De eerste single ‘Magazine’ past in de lijn van de hits ‘A Ton Of Love’ en ‘Papillon’ en zal het live ongetwijfeld goed gaan doen. Ook ‘Darkness At The Door’ past in dat straatje. Typisch Editors anno de jaren ’10: veilig, hitgericht, maar niet echt spannend. Toch blijven Editors, als één van de weinige bands uit het vorige decennium, zichzelf wel ontwikkelen. Ook op dit album. Spannender zijn het Depeche Mode/U2 (ten tijden van Zooropa) achtige ‘Hallelujah (So Low)’, de titeltrack ‘Violence’ en ‘Counting Spooks’. Helaas slaat het in een track als ‘Nothingness’ net iets te ver door richting Imagine Dragons.

    Maar gelukkig weten de Editors op het album in andere tracks nog wel hun eigen geluid te behouden. Waarbij twee nummers er bovenuit springen. De eerste daarvan is een nummer dat al eerder is verschenen in een versie op de soundtrack van ‘Twilight’ en als live versie op Rock Werchter: de typische Tom Smith piano ballad ‘No Sound But The Wind’. Het verschijnt nu voor het eerst op een studio album van Editors, en ook in de meest pure vorm. Het vormt een hoogtepunt op het album samen de laatste track ‘Belong’; een typische donkere Editors track.

    Veel nieuws onder de zon is er niet bij het zesde album van Editors, en het vormt als geheel een minder sterke plaat dan voorganger ‘In Dreams’. Toch zijn ze zelfs met een minder vernieuwd album verder doorontwikkeld dan veel andere bands uit het vorige decennium die na 2010 weinig boeiends meer hebben geproduceerd. Daarin weten Editors nog altijd wel een stapje verder te zijn. (7,5/10)(PIAS)

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleMostly Autumn exclusief naar de Cacaofabriek
    Next Article Ruben Hein: Piano en zang na De Mol

    Related Posts

    Sziget Festival Keert Terug naar de Roots

    RÜFÜS DU SOL met extra show naar Ziggo Dome

    James Taylor naar AFAS Live


    RSS Muzikantenbank
    • Toetsenist
    • Toetsenist zoekt band
    • Zanger gezocht voor tributeband the Cure!
    • Zanger en Gitarist gezocht voor tributeband the Cure
    • Groove Junction is op zoek naar een heerlijke geluidstechnicus🤩
    Over ons
    • Disclaimer
    • Adverteren
    • Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden
    Maxazine Regionaal
    • Brabant
    • Gelderland
    • Limburg
    • Noord
    • Noord Holland
    • Overijssel
    • Utrecht
    • Zuid Holland

    Maxazine is er ook in andere talen:



    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.