Met ‘Beyond‘ zet Mario Biondi de oren weer op scherp. Eerlijk toegegeven het is niet het album waarvan je meteen zoiets hebt van “Yeah”. Maar net als een goede wijn ontplooit dit album zich na enkele keren luisteren als een klein juweeltje. De 43 jarige van Silicie afkomstige Biondi laat zich beinvloeden door o.a. Luther Vandross, Tom Jones en dat laat zich duidelijk horen. ‘Beyond’ is Biondi’s achtste album en er blijft groei en ontwikkeling inzitten. Het is allesbehalve saai om deze man te volgen.

10407570_10153433006733974_7691977323678127869_nMario Biondi zet een 13-tal nummers op CD die absoluut goed in elkaar steken zonder te glad te worden. Het tempo is over het algemeen rustig te noemen met op precies het goede moment een up-tempo nummer, waar ‘You can’t stop this love between us’ er boven uitsteekt. Met het soul-achtige cover ‘Heart of stone’ van Jonathan Jeremiah bewijst Mario Biondi de laatste echt een eer. Op een smaakvolle en stijlvolle wijze wordt deze ten uitvoering gebracht. Het stemgeluid van Mario Biondi is authentiek en eigen. Heel mooi in deze tijd van veel eenheidsworst. Echter het neigt af en toe wel naar het karakteristieke geluid van Barry White. Helaas, met het reggae-achtige nummer ‘Where does the money go’ zet Biondi geen echt sterke afsluiter neer. Jammer.

Er zijn van die albums waarvan je weet, voelt: “Eentje voor op het strand of een feest”. Deze CD hoort daar niet bij, wellicht dat ie daarom niet verveeld en al een tijdje niet uit mijn cd-speler is geweest. (8/10) (Sony Music)

Deel: