Close Menu
.: Maxazine :.
    Facebook X (Twitter) Instagram RSS
    dinsdag, juli 1
    Trending
    • Concert At Sea Festival: Laatste Dag Vol Muzikale Hoogtepunten
    • Turnstile naar AFAS Live
    • Nubiyan Twist – NT Soundsystem
    • Spoorpark Live Festival vol Disco, Pop en Rock
    • Album recensie overzicht: Nick León, Lorde en meer
    • Suzan & Freek stelen de show op emotionele tweede dag Concert At Sea
    • Album recensie overzicht: Nikki Nair, Fred Hersch en meer
    • North Sea Round Town verbindt alle lagen van de bevolking
    Facebook X (Twitter) Instagram
    .: Maxazine :.
    • HOME
    • Muzieknieuws
    • Concertverslagen
      • Festivals
        • ADE
        • Bospop
        • Brutal Assault
        • CityRock
        • Dour
        • Eendracht Festival
        • Festyland
        • Geuzenpop
        • Jera On Air
        • KempenerPop
        • Lowlands
        • Mundial
        • Paaspop
        • Pinkpop
        • The Brave
        • The Hague Jazz
    • Interviews
    • CD Recensies
      • Legendary Albums
    • Prijsvragen
    • Extra
      • Verjaardagen
      • @Enjoythismusic
    .: Maxazine :.
    You are at:Home»Muziek»Muzieknieuws»Muziek in reclame: Heineken
    Muzieknieuws

    Muziek in reclame: Heineken

    By Redactie23 december 2011

    Dat Heineken de laatste tijd goed bezig is met gebruik van muziek in hun reclamespots is duidelijk. Gebruikten ze al eerder muziek van de hier relatief onbekende Bollywood-muzikant Jan Pehechaan Ho, nu pakken ze uit met het Californische DJ-talent Audrey Napoleon. De track ‘My Sunrise’ van de dame in kwestie, is gebruikt in een reclamespot waarbij het bekende biermerk zich profileert als voorstander van matiging in het drankgebruik. Logisch, want de hele nacht doorfeesten met te veel alcohol is niet goed voor je gezondheid en je sociale leven.

    De spot van Heineken is vernieuwend, niet alleen door de muziek van Audrey Napoleon, ook is het voor het eerst dat een merk iets anders propageert dan het consumeren van het eigen merk. Flesjes water worden met regelmaat geprefereerd boven een nieuw flesje Heineken en dat maakt de brouwer tot een maatschappelijk bewust merk. Natuurlijk is het niet nadelig, aangezien een flesje water op zijn tijd zorgt voor langer doorgaan en een duidelijk betere beleving van een volgend flesje, aangezien een ieder weet dat na te veel alcohol de smaak vervaagt.

    Dat Heineken hiervoor een relatief nieuwe DJ als Audrey Napoleon gebruikt past duidelijk in de marketingstrategie van Heineken die zich hiermee meer en meer wil richten op een nieuw publiek. En aangezien de dance-scene gewend is geraakt een avond te clubben op puur muziek en een paar flesjes water, kan dit wel eens een goede marketingstrategie zijn van het biermerk.

    Dit artikel is gesponsord door Heineken. Ook interesse in het sponsoren van artikelen? Mail ons!

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleNieuw album Miss Montreal komt er aan
    Next Article Leonie Meijer beste nieuwkomer in de Top 40 in 2011

    Related Posts

    Turnstile naar AFAS Live

    De wekelijkse New Music Friday Maxazine Playlist op Spotify, 27 Juni 2025

    New Wave in Concert 4 keer in Ziggo Dome


    RSS Muzikantenbank
    • Quality Time Musicians Wanted!
    • Gezocht: drummer voor Supertramp Tribute band
    • ReCover zoekt bassist
    • Repetitieruimte in Eindhoven Noord
    • Bassist zoekt een band .
    Over ons
    • Disclaimer
    • Adverteren
    • Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden
    Maxazine Regionaal
    • Brabant
    • Gelderland
    • Limburg
    • Noord
    • Noord Holland
    • Overijssel
    • Utrecht
    • Zuid Holland

    Maxazine is er ook in andere talen:



    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.