Close Menu
.: Maxazine :.
    Facebook X (Twitter) Instagram RSS
    dinsdag, juni 17
    Trending
    • Franz Ferdinand naar 013
    • Win kaarten voor Arch Enemy in AFAS Live
    • Bryyo – Presence
    • Helloween kondigt nieuw album ‘Giants & Monsters’ aan
    • Tyreek McDole – Open Up Your Senses
    • RetRock liet Waalwijk dansen en rocken
    • Bezoekers genieten met volle teugen van Jazz Middelheim
    • Album recensie overzicht: Slick Rick, Murder by Death en meer
    Facebook X (Twitter) Instagram
    .: Maxazine :.
    • HOME
    • Muzieknieuws
    • Concertverslagen
      • Festivals
        • ADE
        • Bospop
        • Brutal Assault
        • CityRock
        • Dour
        • Eendracht Festival
        • Festyland
        • Geuzenpop
        • Jera On Air
        • KempenerPop
        • Lowlands
        • Mundial
        • Paaspop
        • Pinkpop
        • The Brave
        • The Hague Jazz
    • Interviews
    • CD Recensies
      • Legendary Albums
    • Prijsvragen
    • Extra
      • Verjaardagen
      • @Enjoythismusic
    .: Maxazine :.
    You are at:Home»Muziek»CD Recensie»Album recensie overzicht: Jacob Collier, Magnum en meer
    album recensies cd overzicht
    Foto (c) Jorge Fakhouri Filho
    CD Recensie

    Album recensie overzicht: Jacob Collier, Magnum en meer

    By Redactie10 februari 2024

    Iedere week komen er tientallen nieuwe albums binnen op de redactie van Maxazine. Veel te veel om ze allemaal te beluisteren, laat staan te recenseren. Iedere dag één recensie zorgt ervoor dat er te veel albums blijven liggen. En dat is zonde. Daarom plaatsen we vandaag een overzicht van albums die op de redactie binnenkomen in korte recensies.

    Magnum – Here Comes the Rain

    Begin januari overleed Magnum’s gitarist/songwriter Tony Clarkin. De release van ‘Here Comes the Rain stond voor de week erna gepland. De band besloot hun 23e studio album gewoon uit te brengen. Op dit gevarieerde album hoor je rock (’n’ roll),  licht zoete, melodische en gevoelige nummers. Licht klassieke elementen keren diverse malen terug. De teksten zetten je soms aan het denken. Bob Catley weet me regelmatig te raken met zijn stem. De (achtergrond) zang en de muziek zijn in balans, de instrumenten onderling versterken elkaar. De gastmuzikanten op trompet en saxofoon (o.a. The Seventh Darkness’) zijn een prima aanvulling. Af en toe zijn er best veel laagjes en/of details in de muziek, waardoor je “steeds” iets nieuws hoort. De tien toegankelijke nummers zijn goed opgebouwd. Het was super dat de fans ruim vijftig jaar mochten genieten van het geweldige gitaarspel van Tony. Petje af voor al de “ear candy”. Muziek geeft troost, dat geldt zeker voor ’Here Comes the Rain’. (Esther Kessel-Tamerus) (8/10) (Steamhammer/SPV)

    Jacob Collier – Djesse Vol. 4

    Jacob Collier verkent op ‘Djesse Vol. 4’ de grenzen van muzikale mogelijkheden. Als de laatste aflevering van zijn ambitieuze ‘Djesse’-project, is dit album een ​​verzameling van diversiteit en eenheid, waarbij Collier een schitterende verzameling van artiesten uitnodigde om samen te komen in een harmonieus muzikaal landschap. Samenwerkingen met het Metropool Orkest, Stormzy, Steve Vai, John Mayer, Chris Martin, Shawn Mendes, John Legend, Michael McDonald en nog een tiental anderen, maken van ‘Djesse Vol. 4’ en must have. ‘Djesse Vol. 4’ straalt met een overvloed aan stemkracht, waardoor de luisteraar wordt meegenomen op een boeiende reis door een rijk en gevarieerd geluidsspectrum. Met tracks als “100,000 Voices” en “She Put Sunshine” laat Collier zijn meesterschap over harmonie en ritme zien, terwijl hij tegelijkertijd een warm gevoel van verbondenheid creëert. Elk nummer op ‘Djesse Vol. 4’ voelt als iets nieuws. Het is een genot om te horen hoe Collier en zijn gasten in samenspel tot iets moois komen. (Norman van den Wildenberg) (8/10) (Decca)

    Jim Shearer & Jazz Trio – Cloud Bowling with Claude Bolling

    Op ‘Cloud Bowling with Claude Bolling’ beginnen Jim Shearer en zijn jazztrio aan een gewaagde muzikale reis, waarbij ze Claude Bollings iconische Suite voor fluit en jazzpianotrio opnieuw vormgeven voor een onverwacht instrument: de tuba. Zoals bij elke gedurfde onderneming rijst de vraag: waarom zou je zo’n uitdaging aangaan? Oorspronkelijk gecomponeerd in 1973 voor fluitvirtuoos Jean-Pierre Rampal, steeg Bollings suite al snel naar de top van de klassieke hitlijst van Billboard en verdiende de prestigieuze Grammy Award voor beste kamermuziekuitvoering. Nu, bijna vijf decennia later, bieden Shearer en zijn ensemble een eigen interpretatie van dit geliefde werk, waarbij ze de grenzen van de traditie verleggen en nieuwe sonische landschappen verkennen. De vraag is alleen: Waarom? Natuurlijk, omdathet kan, maar soms moet je je afvragen of iets interessant genoeg is om uit te brengen. Interessant wel, maar om uit te brengen? Nee, laten we daar duidelijk over zijn. Tuba al hoofdinstrument is te beperkt om aantrekkelijk genoeg te blijven om een hele cd naar te luisteren. Absoluut geen slechte muzikanten, maar het geheel is in één woord te noemen: Saai. (William Brown) (2/10) (Summit Records)

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleOlly Alexander kondigt Songfestival-single ‘Dizzy’ aan en komt naar Nederland
    Next Article Gouden tijden voor Kacey Musgraves, die haar vijfde album aankondigt

    Related Posts

    Franz Ferdinand naar 013

    Win kaarten voor Arch Enemy in AFAS Live

    Bryyo – Presence

    Alle vacatures op een rij, KLIK HIER
    of neem direct contact op via Messenger:

    Maxazine In Andere Landen:
     

    Navigatie
    • België Nieuws
    • België live
    • Interviews België
    • Belgen bij de buren
    • CD Recensie

    Over ons
    • Disclaimer
    • Adverteren
    • Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden
    Maxazine Regionaal
    • Brabant
    • Gelderland
    • Limburg
    • Noord
    • Noord Holland
    • Overijssel
    • Utrecht
    • Zuid Holland
    Maxazine is er ook in andere talen:












    Consent

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.