Close Menu
.: Maxazine :.
    Facebook X (Twitter) Instagram RSS
    maandag, juli 14
    Trending
    • Kokoroko – Tuff Times Never Last
    • Niet zomaar een concert: Stray Kids schrijft K-popgeschiedenis
    • Live Aid: 40 jaar later, de dag die de wereld veranderde
    • Chef’Special brengt emotie en energie naar Royal Park
    • Album recensie overzicht: Jethro Tull, Wet Leg en meer
    • Album recensie overzicht: Hans Zimmer, Karla Harris en meer
    • De wekelijkse New Music Friday Maxazine Playlist op Spotify, 11 Juli 2025
    • The Weeknd zet records neer in San Francisco
    Facebook X (Twitter) Instagram
    .: Maxazine :.
    • HOME
    • Muzieknieuws
    • Concertverslagen
      • Festivals
        • ADE
        • Bospop
        • Brutal Assault
        • CityRock
        • Dour
        • Eendracht Festival
        • Festyland
        • Geuzenpop
        • Jera On Air
        • KempenerPop
        • Lowlands
        • Mundial
        • Paaspop
        • Pinkpop
        • The Brave
        • The Hague Jazz
    • Interviews
    • CD Recensies
      • Legendary Albums
    • Prijsvragen
    • Extra
      • Verjaardagen
      • @Enjoythismusic
    .: Maxazine :.
    You are at:Home»Muziek»Concertverslag»Sass Jordan haalt de hoge noot nog steeds
    Sass Jordan
    Foto (c) Patrick Strouken
    Concertverslag

    Sass Jordan haalt de hoge noot nog steeds

    By Jan Vranken9 mei 2019

    Op de avond van de legendarische tweede halve finale CL tussen Ajax en Tottenham Hotspur waren er toch nog een groot aantal rockliefhebbers afgereisd naar de nieuwe Nor in Heerlen. Acte de presence gaf de Canadese rockzangeres Sass Jordan die er de laatste jaren een gewoonte van heeft gemaakt om eigenlijk elk jaar wel een clubtour door Europa te maken. Er staan dan ook altijd wel een handvol Nederlandse podia op het programma. Haar laatste album, als we de re-release van haar doorbraak album ‘Racine’ niet meetellen is alweer van 10 jaar geleden. Sass komt dus niets nieuws promoten of mensen verbazen met nieuwerwetse zaken.

    Sass is een rockzangeres die in begin jaren negentig tot grote roem kwam met haar albums ‘Racine’ en ‘Rats’. De albums daarna waren van een constante kwaliteit, maar de faam die zij haalde van ’92 tot en met ’95 heeft zij nooit meer mogen evenaren. Sass kan met trots terugkijken op een fantastische carrière met een kleine handvol tophits.

    De avond werd geopend met een voorprogramma van een klein half uur waarin de begeleidingsband van Sass, onder de naam ‘Chriss Caddell & the Wreckage’ een aantal nummers speelden. Het gaf sterk de indruk van een geïmproviseerd optreden waarin de band een aantal nummers die meer op uitgewerkte jams leken ten gehore bracht. Bass was zeker niet zeker van zijn zaak, speelde de akkoordenschema’s mee van een A4 en dat ging niet altijd even succesvol.

    Anyway, om 21.00 uur stipt betrad de kleine Sass met de grote stem het podium. Dat ze ervaring heeft bleek meteen. ‘Gonna Love Me’ en ‘I’m The One‘, beiden van succesalbum ‘Racine’ knalden snoeihard de zaal in, en Sass maakte duidelijk dat ze nog steeds een dijk van een stem heeft. Het ging allemaal niet meer zo makkelijk als 25 jaar geleden, maar de power was er nog, en met een beetje knijpen werden de hoge noten ook nog wel gehaald.

    ‘Crazy Head’ van het album ‘Rats’ kwam al wat moeilijker uit de verf. Het zaalgeluid werd gedurende de avond vorderde steeds slechter. De backline van de band blies over de front of house heen, waardoor het geluid tot een brij werd. Onbegrijpelijk hoe de band hierin toch nog redelijk bleef functioneren. In principe is een three piece band van gitaar, drums en bass voldoende om de vrij simpele, op bluesrock georiënteerde muziek van Sass Jordan te begeleiden. ‘The Wreckage’ echter was maar net aan goed genoeg om dit oeuvre neer te zetten. Aan enthousiasme en presentatie heeft het niet gelegen, maar dat Sass geen eigen vaste band meer heeft is dan toch meer dan jammer.

    Via ‘Head’ van ‘Rats’ en ‘Feelin’s Gone’, waarin de aanwezigheid van een toetsenist node werd gemist kwam Sass dan aan het einde van haar korte set bij het punt waarvoor het publiek gekomen was. ‘High Road Easy‘, ‘(Gonna make you a) Believer’ en als toegift ‘So Hard’, haar drie hits sloten het optreden af.

    De stem is er nog steeds, en zo lang als die er is moet Sass terug blijven komen om te spelen, ze heeft dat verdiend en het publiek zal , waarschijnlijk in steeds kleiner wordende aantallen blijven komen om deze vocale topper aan het werk te zien. Ik zou haar een betere begeleidingsband gunnen, maar dat zat er deze avond niet in.

    Foto’s (c) Patrick Strouken / Maxazine

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleRowwen Hèze naar de Muziekgieterij
    Next Article Habib Koité naar Doornroosje

    Related Posts

    Kokoroko – Tuff Times Never Last

    Niet zomaar een concert: Stray Kids schrijft K-popgeschiedenis

    Live Aid: 40 jaar later, de dag die de wereld veranderde


    RSS Muzikantenbank
    • Drummer en Bassist zoeken band
    • Zanger(es) gezocht voor FUNK/ROCK band
    • Zangeres zoekt muzikanten voor rockband
    • Soloproject Sicko.Octovianus
    • Ben jij een gitarist met liefde voor betekenisvolle muziek?
    Over ons
    • Disclaimer
    • Adverteren
    • Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden
    Maxazine Regionaal
    • Brabant
    • Gelderland
    • Limburg
    • Noord
    • Noord Holland
    • Overijssel
    • Utrecht
    • Zuid Holland

    Maxazine is er ook in andere talen:



    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.