Close Menu
.: Maxazine :.
    Facebook X (Twitter) Instagram RSS
    maandag, juni 16
    Trending
    • RetRock liet Waalwijk dansen en rocken
    • Bezoekers genieten met volle teugen van Jazz Middelheim
    • Album recensie overzicht: Slick Rick, Murder by Death en meer
    • New Model Army zet Muziekgieterij in vuur en vlam
    • Boyce Avenue zorgt voor een sfeervol optreden in Amsterdam
    • Arrested Development nog steeds pure magie
    • Album recensie overzicht: Omar, Jimmy Barnes en meer
    • De wekelijkse New Music Friday Maxazine Playlist op Spotify, 13 Juni 2025
    Facebook X (Twitter) Instagram
    .: Maxazine :.
    • HOME
    • Muzieknieuws
    • Concertverslagen
      • Festivals
        • ADE
        • Bospop
        • Brutal Assault
        • CityRock
        • Dour
        • Eendracht Festival
        • Festyland
        • Geuzenpop
        • Jera On Air
        • KempenerPop
        • Lowlands
        • Mundial
        • Paaspop
        • Pinkpop
        • The Brave
        • The Hague Jazz
    • Interviews
    • CD Recensies
      • Legendary Albums
    • Prijsvragen
    • Extra
      • Verjaardagen
      • @Enjoythismusic
    .: Maxazine :.
    You are at:Home»Muziek»Concertverslag»Paloma Faith trekt alle registers open in de Melkweg
    Live at the Melkweg Amsterdam
    Concertverslag

    Paloma Faith trekt alle registers open in de Melkweg

    By Perrin Oubrie1 juni 2024

    “Wat een geweldig publiek zijn jullie! Ik houd van dit soort gezellige zalen, in de UK speel ik meestal in grote venues maar voor een bijna bejaard publiek. Hier zie ik tenminste mensen van mijn eigen generatie en dankzij TikTok zijn er zelfs een hoop jongeren” zei de Britse zangeres stralend halverwege haar show. Paloma Faith had er woensdag totaal geen moeite mee om het publiek naar hand te zetten, want al na de eerste drie nummers kreeg ze de lachers op haar hand.

    Alweer tien jaar geleden bracht de Engelse zangeres Paloma Faith haar derde en meest succesvolle plaat uit en stond ze derhalve ook op North Sea jazz. Haar muziek is een uitgebalanceerde mix van pop, soul, jazz en dance en dat leverde haar geen windeieren op. Ze sleepte een Brit Award in de wacht en ze werkte samen met onder andere MF Doom, Pharrell Williams en Elton John. In de tussenliggende jaren werd ze moeder, acteerde ze, zat ze in de jury van ‘The Voice’ en bracht ze nog twee albums uit.

    Haar meeste recente album ‘The Glorification Of Sadness’ dat in februari uitkwam staat helemaal in het teken van de relatiebreuk met de vader van haar twee kinderen en al de gevoelens en hartzeer die daarmee gepaard gingen. “It’s about making a jewel of your pain”, zei ze in een interview met Numeromag. Faith moest zichzelf na de relatiebreuk dus hervinden en ze besloot om haar zesde album helemaal zelf te produceren. Het album is door de songs over de stukgelopen relatie niet alleen heel persoonlijk, maar ligt muzikaal ook het nauwst aan haar hart.

    Na een prachtig gospelachtig intro van haar twee achtergrondzangeressen en de band opende Faith het concert meteen vol gas met de uptempo dance track ‘How You Leave A Man’. Hiermee werd meteen de toon voor de rest van de avond gezet. Een avond waarin krachtige soul songs werden afgewisseld met dance tracks, breakbeat en hilarische opmerkingen over haar moederschap, haar ex en haar seksleven. Tijdens ‘Sweatpants’ zong ze vol overgave “Will you still love me with my heels off? Will you still love me when i am old and no longer young?”. Waarna ze letterlijk haar hakken in de hoek schopte.

    Paloma Faith speelde uiteraard heel veel tracks van haar laatste album, maar na een uur ging ze verder met het met wat oudere werk waarbij ze alle registers opentrok. Het leek wel of ze een krat energie drank naar binnen had gewerkt: want ze deelde karatetrappen uit, daggerde met haar backing vocalist en danste als een uitgelaten tiener op een bonte avond waarbij ze zelfs nog even de ‘running man’ uit de kast haalde. Haar hit ‘Can’t Rely On You’ werd voorzien van een hele vette jaren ’80 sound waarbij de toetsenist nog even goed kon soleren. De begeleidingsband (die zelf optreedt onder de naam The Faithettes met onder andere Andrea Goldsworthy op bas) is al jaren haar vaste begeleidingsband en dat was goed te horen want het was een strakke geoliede machine.

    Haar grootste hit ‘Only Love Can’t Hurt Like This’ bewaarde ze uiteraard tot het laatst. Ze vroeg daarbij aan elke bezoeker om hun telefoonlampje aan te zetten met de woorden “een individueel lichtje is mooi en persoonlijk, maar alle lichtjes bij elkaar maken er iets magisch van”. Toen er vervolgens honderden lampjes aangingen droeg ze elk lichtje op aan de kinderen in Rafah. Want geen enkel kind zou in die omstandigheden moet leven en lijden. Wat een schat en wat een top optreden.

    Foto’s (c) Perrin Oubrie

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleConcerttip zaterdag 1 juni: Sister Sledge @ Orpheus
    Next Article Ferragutti en jarige Rosaly trakteren op fascinerend en mystiek feest

    Related Posts

    RetRock liet Waalwijk dansen en rocken

    Bezoekers genieten met volle teugen van Jazz Middelheim

    Album recensie overzicht: Slick Rick, Murder by Death en meer


    RSS Muzikantenbank
    • Fluitiste / celliste / zangeres zoekt band
    • Backings vocaliste of vocalist gezocht!
    • Fluitiste / celliste./ zangeres op zoek naar band
    • Zangeres zoekt een band
    • Zangeres zoekt gitarist(e)
    Over ons
    • Disclaimer
    • Adverteren
    • Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden
    Maxazine Regionaal
    • Brabant
    • Gelderland
    • Limburg
    • Noord
    • Noord Holland
    • Overijssel
    • Utrecht
    • Zuid Holland
    Maxazine is er ook in andere talen:












    Consent

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.