2/14 – Adrienne’s Garden

‘Adrienne’s Garden’ is het debuutalbum van 2/14. Met een gemiddelde leeftijd die ligt rond de 20 jaar is dit Amerikaanse drietal klaar om het stokje over te nemen van gevestigde namen als Green Day en Blink 182. In een klein half uurtje vuurt 2/14 11 korte nummers op je af die barsten van de energie en ambitie. Complimenten voor het uitstekende geluid wat het luisterplezier alleen nog maar meer ten goede komt. Ik vermoed dat het album in eigen beheer is uitgebracht aangezien ik nergens een platenmaatschappij kon vinden bij de persinfo en op internet. Mocht je interesse hebben in het album kun je altijd contact opnemen met de band zelf op Bandcamp. Beste nummers. De snoeiharde instrumentale opener ‘Intro’, de eerste single van het album ‘Crystal Ball’, de Pop-Punkrocker ‘Wrench’ en het supersnelle ‘Souvenir From A Power Trip’. 2/14 is duidelijk nog zoekende naar een eigen stijl maar laat op dit uitstekende debuut horen dat ze een band zijn om in de gaten te houden.(Ad Keepers) (7/10) (Eigen Beheer)

Kreidler – Twists (a visitor arrives)

De ouderen onder ons kunnen zich Kreidler herinneren als een buikschuiver, een brommer, maar het is ook al meer dan twee decennia een bijzondere band uit Düsseldorf, die binnen het spectrum van de elektronische muziek inmiddels uitgebreid alle mogelijke zijpaden heeft bewandeld. Met hun nieuwste album ‘Twists (A visitor arrives)’ is de band ineens weer voornamelijk downtempo jazz-funkachtig, geheel in overeenkomst met hoe de huidige wind waait. Deze mannen weten inmiddels waar Abraham zijn Senf haalt en maken dan ook geen fouten. Dit is een album dat staat als een huis en lekker wegluistert. Een track als ‘Tanger Telex’ is zo 1978 dat je er heimwee van krijgt. Eens in de gaten gaan houden of ze ergens live te zien zijn. (8/10) (Jan Vranken) (Bureau B)

Hannah Ellis – That Girl

Hannah Ellis is een countryzangeres die in 2015 bekend is geworden door haar deelname aan The Voice. Hierdoor resulteerde een contract bij platenmaatschappij Curb Records: na wat singles en een ep is het nu tijd voor haar debuutalbum. De nummers die uitspringen zijn duidelijk “Us’, ‘Country Can’ en ‘Wine Country’. Elk nummer heeft het temperament van opzwepende beats en haar ruige ‘Kentucky’ accent. Het enige kleinschalige nummer op het album is ‘Someone Else’s Heartbreak’ welke op een emotionele wijze gezongen is, hierdoor komt hij goed binnen. Wat opmerkelijk is, is dat alle nummers geschreven zijn door Hannah zelf (soms met hulp van andere), enig minpuntje is dat een paar nummers nagenoeg dezelfde naam bevatten. ‘That Girl’ is een goed exemplaar voor een uitstekend debuutalbum. (Romy van der Lee) (Curb Records, 7/10)

Mean Girls 2 – Soundtrack

‘Mean Girls 2’ is geen vervolg op het eerste deel. Integendeel, het is een musicalfilm. Het verhaal en de personages zijn nagenoeg hetzelfde als het eerste deel, maar wel in een jasje van dit decennium gestoken. De soundtrack bevat grote namen zoals Reneé Rapp (bekend van haar nummer ‘Too Well’) en Auli’i Cravalho (bekend van de stem van Moana). De nummers zijn middelmatig en niet overtuigend genoeg om ze afzonderlijk van de film te beluisteren. Enige nummer wat aanzienlijk is ‘Meet The Plastics’ doet denken aan de muziek van de film Burlesque. ‘Not My Fault’ gezongen door Reneé Rapp en Megan Thee Stallion is het enige nummer dat catchy is, wat voornamelijk komt door het rappende stuk van Megan. Deze film (+soundtrack) kreeg veel publiciteit maar sloeg de plank mis. (Interscope, 4/10) (Romy van der Lee)

Jim Peterik & World Stage – Roots & Shoots, volume one

Oudere rock liefhebbers zullen Jim Peterik wellicht kennen als de oprichter van de band Survivor. Juist, die van ‘Eye Of The Tiger’. Nu heeft de man een wel erg pretentieus soloalbum opgenomen met zijn band ‘World Stage’ onder de titel ‘Roots & Shoots, volume one’.Er zit dus nog meer in de pijplijn. Gedurende zijn carrière heeft Jim Peterik enkele onvergetelijke rocknummers geschreven, waaronder ‘Vehicle’ van The Ides Of March (waar hij als leadzanger optrad), hits zoals ‘Eye Of The Tiger’, ‘The Search Is Over’, ‘High On You’, ‘I Can’t Hold Back’ en klassiekers voor .38 Special zoals ‘Hold On Loosely’, ‘Caught Up In You’, ‘Fantasy Girl’ en ‘Rockin’ Into The Night’. Hij heeft ook bijgedragen aan ‘Heavy Metal’ met Sammy Hagar, onder andere projecten. Op dit nieuwe album speelt hij met Kevin Cronin (REO Speedwagon, ondersteund door de hele band op ‘Dangerous Combination’), Kelly Keagy (Night Ranger), Don Barnes (.38 Special), Mark Farner (Grand Funk), samen met opkomend talent zoals Colin Peterik (Jim’s zoon!), Ashton Brooke Gill, Paul Childers, Leslie Hunt, Mark Mackay, en een betoverend duet tussen Dave Mikulskis en Lisa McClowry.  Pretentieus dus. Kwalitatief ook niks van te zeggen, maar nauwelijks opwindend. Goed geproduceerde, niet erg spannende AOR, die ver over de datum is. (Jan Vranken) (6/10) (Frontiers Music)