Vandaag maakt ID&T bekend dat het vijftienjarig bestaan van Sensation dit jaar groots wordt gevierd met een éénmalige editie genaamd ‘The Legacy’. Op zaterdag 4 juli wordt de Amsterdam ArenA omgebouwd tot een ware ‘Temple of House’ waarin alle spectaculaire momenten uit de geschiedenis van Sensation voor één keer worden samengebracht in een unieke nieuwe show.

Vijftien jaar geleden werd de droom van de oprichters van ID&T, om de Amsterdam ArenA om te toveren tot de grootste club op aarde, werkelijkheid. De evolutie die de shows hebben doorgemaakt was vijftien jaar geleden ondenkbaar. Inmiddels is het concept uitgegroeid tot een wereldwijd fenomeen. Miljoenen mensen gekleed in het wit komen ieder jaar in meer dan dertig landen samen met één gemeenschappelijke missie: Celebrate life!

The Legacy ID&T viert dit vijftienjarig jubileum met het thema ‘The Legacy’ wat staat voor de reis die Sensation tot nu toe heeft afgelegd. Vrienden van toen en nu zijn uitgenodigd om samen te komen in ‘The Temple of House’. Anders dan voorgaande jaren, waarbij de lancering in de Amsterdam ArenA de kick-off was van een wereldtour, is ‘The Legacy’ alleen in Nederland te beleven. Danceliefhebbers van over de hele wereld hebben dus maar één kans om hierbij te zijn. Sensation oprichter Duncan Stutterheim: “Dit is een mijlpaal die een exclusieve show verdient. Alle magische momenten van de afgelopen vijftien jaar komen samen op de plek waar het allemaal is begonnen. We zijn trots op wat we hebben bereikt. Vorig jaar hebben we onze eerste outdoor editie gehad in Dubai en zo zijn er nog veel meer dromen te verwezenlijken de komende jaren.” Sensation pakt op 4 juli grootser uit dan ooit tevoren.

Over Sensation Wat in 2000 begon als eenmalige happening in de Amsterdam ArenA, is uitgegroeid tot een internationaal fenomeen dat meer dan 30 landen bezocht en wereldwijd ruim 2 miljoen bezoekers heeft getrokken tot nu toe. Sensation maakt haar naam waar met thema’s waarin het publiek betrokken wordt door middel van de witte dresscode. Het concept won awards voor ‘best event of the year’ in onder meer Nederland, Duitsland, Australië, Brazilië en Denemarken. Sensation gebruikt de positieve kracht van muziek en dans als een universele taal die miljoenen mensen met elkaar verbindt.

Deel: