Close Menu
.: Maxazine :.
    Facebook X (Twitter) Instagram RSS
    dinsdag, juni 17
    Trending
    • Helloween kondigt nieuw album ‘Giants & Monsters’ aan
    • Tyreek McDole – Open Up Your Senses
    • RetRock liet Waalwijk dansen en rocken
    • Bezoekers genieten met volle teugen van Jazz Middelheim
    • Album recensie overzicht: Slick Rick, Murder by Death en meer
    • New Model Army zet Muziekgieterij in vuur en vlam
    • Boyce Avenue zorgt voor een sfeervol optreden in Amsterdam
    • Arrested Development nog steeds pure magie
    Facebook X (Twitter) Instagram
    .: Maxazine :.
    • HOME
    • Muzieknieuws
    • Concertverslagen
      • Festivals
        • ADE
        • Bospop
        • Brutal Assault
        • CityRock
        • Dour
        • Eendracht Festival
        • Festyland
        • Geuzenpop
        • Jera On Air
        • KempenerPop
        • Lowlands
        • Mundial
        • Paaspop
        • Pinkpop
        • The Brave
        • The Hague Jazz
    • Interviews
    • CD Recensies
      • Legendary Albums
    • Prijsvragen
    • Extra
      • Verjaardagen
      • @Enjoythismusic
    .: Maxazine :.
    You are at:Home»Muziek»Muzieknieuws»Symfonieorkest Conservatorium van Amsterdam grote rol in Cello Biënnale Amsterdam
    Muzieknieuws

    Symfonieorkest Conservatorium van Amsterdam grote rol in Cello Biënnale Amsterdam

    By Norman van den Wildenberg17 oktober 2014

    Het Symfonieorkest van het Conservatorium van Amsterdam speelt een belangrijke rol in deze editie van de Cello Biënnale Amsterdam. Op 18 en 19 oktober begeleidt het orkest solisten Giovanni Sollima, Nicolas Altstaedt, Salomé Kammer, Ernst Reijseger en Groove Lélé; op 24 oktober begeleidt het de finalisten van het Nationaal Cello Concours en op 25 oktober is het te horen met onder anderen Mischa Maisky in Richard Strauss’ Don Quixote.

    Folktales
    Symfonieorkest van het Conservatorium van Amsterdam o.l.v. Judith Kubitz, solisten: Nicolas Altstaedt, Ernst Reijseger en Giovanni Sollima, cello; Salomé Kammer, zang; Groove Lélé, Afrikaanse zang
    Georges Bizet – L’Arlésienne Suite no. 1 (alleen op 19 oktober); Giovanni Sollima – Folktales; Richard Rijnvos – Barbara Baccante; Ernst Reijseger en Groove Léle – Muziek uit La Réunion (niet op 19 oktober)

    Giovanni Sollima schreef een celloconcert, Folktales, waarin hij zijn ideeënrijkdom, energie en virtuositeit kwijt kan. Richard Rijnvos schreef een werk over de 17e-eeuwse zangeres, componiste en courtisane Barbara Strozzi voor cellist Nicolas Altstaedt en zangeres/actrice Salomé Kammer. Muzikaal ontdekkingsreiziger Ernst Reijseger presenteert zijn avontuur met Groove Lélé, een familie van zangers en percussionisten van het Afrikaanse eiland La Réunion die van generatie op generatie een muziektraditie in stand houdt.

    za 18 20.15 uur, Muziekgebouw aan’t IJ, Grote Zaal
    zo 19, 15.30 uur, Bernard Haitinkzaal, toegang gratis

    Finale Nationaal Celloconcours
    Symfonieorkest van het Conservatorium van Amsterdam o.l.v. Junichi Hirokami; solisten: drie finalisten van het Nationaal Cello Concours
    Saint-Saëns – Celloconcert nr. 1 in a; Bizet – L’Arlésienne Suite no. 1

    De drie finalisten spelen alledrie Celloconcert nr. 1 in a van Saint-Saëns. Voor het orkest is dit bijna even spannend als voor de finalisten zelf. Tijdens het juryberaad speelt het Symfonieorkest van het Conservatorium van Amsterdam Bizets L’Arlésienne Suite no. 1.

    vr 24 20.15 uur, Muziekgebouw aan ’t IJ, Grote Zaal

    Don Quixote
    Symfonieorkest van het Conservatorium van Amsterdam o.l.v. Junichi Hirokami; solisten: Mischa Maisky, Frans Helmerson en Johannes Moser, cello; Francien Schatborn, altviool
    Tristan Keuris – Double Concerto for Two Celli and Orchestra; Richard Strauss – Don Quixote

    Richard Strauss’ Don Quixote is cellist Mischa Maisky’s lijfstuk. In dit klankgedicht voor cello, altviool en orkest is de cello Don Quichot en de altviool zijn trouwe knecht Sancho Panza. Strauss volgt in zijn ruim veertig minuten durend klankepos het beroemde verhaal van Cervantes: het gevecht met de windmolens, de kudde schapen die de dolende ridder aanziet voor soldaten, de processie die hij voor een roversbende houdt en het onweer onderweg.

    De Nederlandse componist Tristan Keuris componeerde een fenomenaal concert voor twee cello’s en orkest, dat lang niet te horen was. De cellisten Johannes Moser (Duitsland) en Frans Helmerson (Zweden) hebben het werk ontdekt en zetten het op hun repertoire.

    za 25 16.30 uur, Muziekgebouw aan ‘t IJ, Grote Zaal

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleMiddagsessies Let’s Get Lost Festival bekend
    Next Article Derde gouden plaat voor Nielson

    Related Posts

    Helloween kondigt nieuw album ‘Giants & Monsters’ aan

    De wekelijkse New Music Friday Maxazine Playlist op Spotify, 13 Juni 2025

    HAEVN naar AFAS Live


    RSS Muzikantenbank
    • Gezellige gitarist gezocht
    • American Song Book
    • Toetsenist gezocht!
    • Basgitarist gezocht.
    • Drummer Gezocht!
    Over ons
    • Disclaimer
    • Adverteren
    • Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden
    Maxazine Regionaal
    • Brabant
    • Gelderland
    • Limburg
    • Noord
    • Noord Holland
    • Overijssel
    • Utrecht
    • Zuid Holland
    Maxazine is er ook in andere talen:












    Consent

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.