Close Menu
.: Maxazine :.
    Facebook X (Twitter) Instagram RSS
    maandag, juli 7
    Trending
    • Peter Somuah’s ‘Unstable Grounds’ geeft in alle opzichten stof tot nadenken
    • Mika komt naar Ahoy
    • Big Special – National Average
    • Suzan & Freek tonen moed en muziek in Royal Park
    • Kane in de regen: een afscheid vol muziek, herinnering en verbondenheid
    • Anastacia schitterde op Nibe Festival dag 4
    • AIR laat muziek spreken in Eindhovens Klokgebouw
    • Album recensie overzicht: Tim Jago, Paul Carrack en meer
    Facebook X (Twitter) Instagram
    .: Maxazine :.
    • HOME
    • Muzieknieuws
    • Concertverslagen
      • Festivals
        • ADE
        • Bospop
        • Brutal Assault
        • CityRock
        • Dour
        • Eendracht Festival
        • Festyland
        • Geuzenpop
        • Jera On Air
        • KempenerPop
        • Lowlands
        • Mundial
        • Paaspop
        • Pinkpop
        • The Brave
        • The Hague Jazz
    • Interviews
    • CD Recensies
      • Legendary Albums
    • Prijsvragen
    • Extra
      • Verjaardagen
      • @Enjoythismusic
    .: Maxazine :.
    You are at:Home»Muziek»Concertverslag»Trixie Whitley (Stevenskerk – Nijmegen, 15-7-2013)
    Concertverslag

    Trixie Whitley (Stevenskerk – Nijmegen, 15-7-2013)

    By Hans Kreutzer17 juli 2013

    Afgelopen maandag 15 juli stond Trixie Whitley op het podium van de Nijmeegse Stevenskerk tijdens de festiviteiten rondom de vierdaagse. Het optreden was al dagen van tevoren uitverkocht, de eerste keer dat dat zo was. Het is telkens ook zeer de moeite waard om artiesten op een andere manier te horen. De avond begon voor Trixi al enigzins gestrest omdat de band onderweg naar Nijmegen met pech kwam te staan.

    De eerste nummers speelde ze alleen, bij het eerste nummer begeleidde ze zich op de piano, bij het tweede nummer op de bas. De combinatie van stem en instrument is mooi, beide met rouwe uithalen. Dan gaat het gas erop en komen er 3 bandleden bij. Bas, gitaar en drums komen er bij. Het wordt de ontmaagding in kerk van deze setting, ze schrok zelf ook enigszins van deze woorden. De eerste gezamenlijke nummers zijn niet zo heftig dus gaat dat prima. Het is een hele aparte manier van spelen in deze galmtempel, dat merkt Whitley ook, de monitoren zijn counterproductive, dus die gaan al uit.

    Het slagwerk gaf het samen met de luide stem soms wat te veel geluid, dit kwam door de galm van de kerk. Dat had ze zelf ook al door en speelde daarna nog een nummer op de piano tot slot. Het was een gevecht met de Stevenskerk, zonder een winnaar. De solo nummers klonken geweldig, de ruigere nummers met band waren wat te gewelddadig voor in deze galmende kerk.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleEinde Pere Ubu na weigering visa voor USA?
    Next Article Nick & Simon brengen kerstalbum uit

    Related Posts

    Peter Somuah’s ‘Unstable Grounds’ geeft in alle opzichten stof tot nadenken

    Suzan & Freek tonen moed en muziek in Royal Park

    Kane in de regen: een afscheid vol muziek, herinnering en verbondenheid


    RSS Muzikantenbank
    • Gezocht:Leadgitarist(e) voor gezellige coverband in Den Haag
    • Gitariste zoekt band/muziekproject
    • Octaaf mandolinespeler / banjo zoekt muzikanten Ierse folk
    • Ik zoek een band en drum cirkel
    • Zanger/gitarist voor sixtiesband
    Over ons
    • Disclaimer
    • Adverteren
    • Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden
    Maxazine Regionaal
    • Brabant
    • Gelderland
    • Limburg
    • Noord
    • Noord Holland
    • Overijssel
    • Utrecht
    • Zuid Holland

    Maxazine is er ook in andere talen:



    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.