Close Menu
.: Maxazine :.
    Facebook X (Twitter) Instagram RSS
    maandag, juli 7
    Trending
    • Suzan & Freek tonen moed en muziek in Royal Park
    • Kane in de regen: een afscheid vol muziek, herinnering en verbondenheid
    • Anastacia schitterde op Nibe Festival dag 4
    • AIR laat muziek spreken in Eindhovens Klokgebouw
    • Album recensie overzicht: Tim Jago, Paul Carrack en meer
    • Win kaarten voor Hang Youth in Nieuwe Nor
    • Guus Meeuwis royaal in Royal Park
    • Neil Young energiek met jonge band in Mönchengladbach
    Facebook X (Twitter) Instagram
    .: Maxazine :.
    • HOME
    • Muzieknieuws
    • Concertverslagen
      • Festivals
        • ADE
        • Bospop
        • Brutal Assault
        • CityRock
        • Dour
        • Eendracht Festival
        • Festyland
        • Geuzenpop
        • Jera On Air
        • KempenerPop
        • Lowlands
        • Mundial
        • Paaspop
        • Pinkpop
        • The Brave
        • The Hague Jazz
    • Interviews
    • CD Recensies
      • Legendary Albums
    • Prijsvragen
    • Extra
      • Verjaardagen
      • @Enjoythismusic
    .: Maxazine :.
    You are at:Home»Muziek»CD Recensie»Der Bote –- Morgenwelt
    CD Recensie

    Der Bote –- Morgenwelt

    By Marcel Hakvoort25 februari 2013

    De grijsblauwe kil aandoende cover waarop de Berlijnse Brandenburger Tor zinkt in een desolaat landschap is geheel in stijl van de albumcover ‘Rosenrot’ van Rammstein. De oranje letters ‘Der Bote’ en de titel ‘Morgenwelt’ kunnen weer gelinkt worden aan Rammstein’s album ‘Reise, Reise’ en het nummer ‘Morgenstern’.

    Ik heb dan ook de nieuwste pronkstuk in handen van het Boris Delic, de frontman van dé Rammstein tritute band Feuerengel. Feuerengel is een zuivere kopie van de band Rammstein. Als nevenproject speelt hij met twee andere Feuerengelleden in het op het Rammstein concept geïnspireerde Der Bote.

    Vooral het eerste nummer en laatste nummer hebben alles weg van de unieke Rammstein sound. De stem van Boris heeft veel gelijkenis met die van Till Lindemann (Rammstein). Hij klinkt iet minder getergd. Gedurende het album word je meegevoerd in een donkere reis van een sombere niet wenselijke toekomst. Mede bepaald door het treffend in het Duits geformuleerde 9/11 als Nein (Eleven). Tijdens dit apocalyptische album verlaat de band voorzichtig de traditionele zware Rammstein gitaarklanken en worden ze gedoceerd ingeruild voor enkele snerpende gitaarriffs of door gotic-achtige symfonische sferen en Oomp!-achtige elektronische  geluiden. Toch denk ik dat de onervaren Rammstein liefhebber zo zou kunnen geloven dat dit het nieuwe (of een nooit uitgebrachte) cd van Rammstein is. En dat is een compliment aan ‘Der Bote’ en mijn mannen! (9/10) (Record Jet)

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleDouwe Bob brengt eerste album uit in mei
    Next Article West-End ster Peter Corry naar Nederland

    Related Posts

    Album recensie overzicht: Tim Jago, Paul Carrack en meer

    Album recensie overzicht: Dropkick Murphys, Kesha en meer

    His Lordship – Bored Animal


    RSS Muzikantenbank
    • Roestig! zoekt een 2e gitarist, toetsenist
    • A capella kwartet zoekt bas
    • Quality Musicians Wanted!
    • Ervaren gitarist zoekt band
    • Gitarist zoekt (punk) bandje
    Over ons
    • Disclaimer
    • Adverteren
    • Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden
    Maxazine Regionaal
    • Brabant
    • Gelderland
    • Limburg
    • Noord
    • Noord Holland
    • Overijssel
    • Utrecht
    • Zuid Holland

    Maxazine is er ook in andere talen:



    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.