Het Nederlandse modemerk CARS Jeans en artieste Ilse de Lange zijn een unieke samenwerking overeengekomen. Geen standaardovereenkomst waarbij de artiest naam en gezicht ‘leent’ voor een publiciteitscampagne maar een samenwerking waarbij op een natuurlijke manier gebruik wordt gemaakt van elkaars authentieke creativiteit.

CARS Jeans brengt al bijna 30 jaar dynamiek in de Nederlandse jeans en street-wear met een eigen ‘classics’ en actuele trend collectie met een heel aantrekkelijke prijs kwaliteit verhouding. Het merk is bij meer dan 1.000 winkels verkrijgbaar in Nederland en België. Om het gevoel en het karakter van het merk op een integere en geloofwaardige manier bij een nog groter publiek bekend te maken, heeft CARS Jeans in Ilse de Lange de perfecte partner gevonden voor een unieke samenwerking.

{slide=Ilse de Lange in campagne CARS}http://www.youtube.com/watch?v=mrxZGs2jddA{/slide}

Deze samenwerking kenmerkt zich vooral door de bijzondere wijze waarop het modemerk optimaal gebruik maakt van het DNA van de artiest en andersom de artiest geholpen wordt door het DNA van het modemerk. Ilse de Lange staat bij haar fans en het grote publiek bekend als een sympathieke, zelfbewuste jonge vrouw. Wars van sterallures en opsmuk maar juist heel basic en heel naturel. Iemand die ondanks haar succes zichzelf is gebleven en door haar open karakter heel benaderbaar en bereikbaar is.

CARS Jeans staat bekend als ‘down to earth’. Het DNA van het merk laat zich omschrijven als stoer met een vintage stijl. CARS Jeans kent dan ook een voorliefde voor denim met veel creatieve dynamiek: er stroomt ‘indigoblauw bloed door de aderen’. Vandaar: CARS Jeans – Adrenaline Is Blue. De sterk gelijkende karakters van CARS Jeans en Ilse de Lange vormen de basis voor een heel natuurlijke wijze van promotie waarin een logische verbinding tussen beiden tot leven wordt gebracht: ‘CARS is fan van Ilse en Ilse is fan van CARS’. In een vanzelfsprekende en ongedwongen vorm van storytelling staat het ‘creative lab’ en de wijze waarop het merk en de artiest elkaar inspireren centraal. Tijdens ‘adrenaline sessies’ – creatieve sessies in de designstudio van CARS Jeans – krijgt Ilse de Lange alle gelegenheid om haar ideeën over kleding en styling te delen met de designers van CARS Jeans. Niets is geregisseerd, alles wordt gewoon geregistreerd.

Op deze manier zullen nieuwe designs ontstaan die zij voor het eerst zal dragen tijdens haar live concert op 26 maart in het Gelredome. De samenwerking tussen CARS Jeans en Ilse de lange en de ‘adrenaline sessions’ zijn real time te volgen op internet en via social media. Alle CARS Jeans en Ilse de Lange fans zitten dus front row. De beelden en verhalen die uit deze sessies voortkomen zullen ook worden gebruikt als content voor www.carsjeans.nl en www.ilsedelange.com, kunnen worden gebruikt in showrooms en winkels en zullen ook na de ‘adrenaline sessions’ via internet en social media bij consumenten onder de aandacht worden gebracht.

Deel: