Saint Sister uit Ierland brachten de eerste klanken op Eurosonic 2017, in de Summerlabb-tent. Daar waar deze dagen een mix zijn van wetenschap en verschillende bandjes die onder de noemer van 2 Meter Sessies optreden, uit de stal van Jan Douwe-Kroeske. Een goed begin met mooie stemmen, een harp en lekker in het gehoor liggende afwisselende muziek.
Eurosonic-Saint-Sister
The Gift uit het kernland Portugal was de volgende ontdekking van het festival, er zullen er nog veel volgen. De samenwerking met Brian Eno en de uitstraling van de zangeres gaan ze ver brengen, de eerste voorspelling van dit jaar!
Eurosonic-the-Gift
Newscafe begon de avond met die Höchste Eisenbahn, ongecompliceerde melodische muziek.
Vera bood onderdak aan een band waar ook veel van verwacht werd, Communions. In een (zoals wel vaker) overvolle Vera stonden de jonge honden overtuigend op het podium.
Eurosonic-Communions
De band met de illustere bandnaam Teksti tv666 stond in een verwachtingsvolle AA theaterzaal. Met 7 mannen op het podium maakten ze er een doldwaze boel van. Aan alle kanten spatte het eraf!
Van doldwaas naar prachtig subtiel kabbelend pianospel van Joep Beving in de Aa kerk, nog een extra kers op de taart. Soms heb je niet meer nodig dan een piano en een goede pianist.
Giungla was weer iets anders. Een stoere chick met moderne samples en een gitaar, in een klein bovenzaaltje, de etage.
Eurosonic-Giungla
Otzeki, 2 heren die er op een lekkere beat een gezellige show van maakten en regelmatig tussen het publiek te vinden waren.
Ik de AA kerk klonk het orgel zo leek het. Echter was het Mario Batkovic die de meest rare tonen uit zijn accordeon wist te toveren.
Eurosonic-Mario-Batkovic
Vanmiddag The Gift in een compacte versie, nu met echt drumstel en wat meer ruimte op het podium, wat ook gebruikt werd. De strakke performance bleef na wat opstartproblemen met de computer.
The-Gift-Eurosonic
Black Oak speelde vol aandacht prachtige duetten, omlijst met zachte instrumenten om de zang nog meer kracht te geven.
Eurosonic-Black-Oak
foto’s (c) Hans Kreutzer
Deel: