Close Menu
.: Maxazine :.
    Facebook X (Twitter) Instagram RSS
    maandag, oktober 13
    Trending
    • TWICE met extra show naar Ziggo Dome
    • Win kaarten voor Jasper Steverlinck in Muziekgebouw Eindhoven
    • Chick Corea – Forever Yours: The Farewell Performance
    • Supafly Festival 2025: Neo-Soul, R&B, Hip-Hop en Jazz in PAARD
    • Het Zesde Metaal in CC Muze ademde tederheid en verbinding
    • Parels van de Popmuziek: Het verhaal achter Japan – ‘Nightporter’
    • Album recensie overzicht: Perturbator, NEEB en meer
    • Kommil Foo in CC Muze: een avond vol muziek, humor en interactie
    Facebook X (Twitter) Instagram
    .: Maxazine :.
    • HOME
    • Muzieknieuws
    • Concertverslagen
      • Festivals
        • ADE
        • Bospop
        • Brutal Assault
        • CityRock
        • Dour
        • Eendracht Festival
        • Festyland
        • Geuzenpop
        • Jera On Air
        • KempenerPop
        • Lowlands
        • Mundial
        • Paaspop
        • Pinkpop
        • The Brave
        • The Hague Jazz
    • Interviews
    • CD Recensies
      • Legendary Albums
    • Prijsvragen
    • Extra
      • Verjaardagen
      • @Enjoythismusic
    .: Maxazine :.
    You are at:Home»Muziek»Concertverslag»En Vogue straalt in de Effenaar
    Foto (c) Stefanie Portegies
    Concertverslag

    En Vogue straalt in de Effenaar

    By Norman van den Wildenberg26 juni 2025

    De R&B-iconen betraden het podium van de Effenaar met de zekerheid van artiesten die weten wat ze kunnen. Terry Ellis, Cindy Herron-Braggs, Rhona Bennett en Maxine Jones openden direct met ‘My Lovin’ (You’re Never Gonna Get It)’, waarbij de herkenbare melodielijn die generaties fans heeft geraakt even fris klonk als tijdens de gloriejaren van ‘Funky Divas’. Ellis’ karakteristieke stemgeluid sneed door de zaal, terwijl Herron-Braggs de harmonieën verzorgde die En Vogue groot hebben gemaakt.

    De kwaliteit van de groep kwam volledig tot uiting tijdens ‘You Don’t Have To Worry’ en ‘Lies’, waarbij de intieme setting van de Effenaar elke nuance hoorbaar maakte. Bennett bewees haar waarde als relatief nieuw lid door naadloos aan te sluiten bij de gevestigde kwaliteit, terwijl Jones’ terugkeer naar de groep zichtbaar emoties losmaakte bij zowel bandleden als publiek.

    Hun uitvoering van ‘Flash Light’ toonde hoe En Vogue klassiekers benadert. De funky groove kreeg een eigentijdse twist zonder de essentie van het Parliament-origineel te verliezen. Ook ‘Leave The Door Open’ van Silk Sonic werd volledig naar hun hand gezet met kenmerkende arrangementen en elegante uitstraling.

    ‘Whatta Man’ bracht de zaal in beweging en toonde hoe tijdloos de samenwerking met Salt-N-Pepa blijft. ‘Free Your Mind’ liet de boodschap van het nummer net zo helder klinken als tijdens de oorspronkelijke release van ‘Funky Divas’. De akoestische benadering van ‘Yesterday’ van The Beatles demonstreerde hun veelzijdigheid door ver buiten hun gewone repertoire te treden.

    Het uitgebreide medley vormde een reis door de soul- en R&B-geschiedenis, waarbij ‘Rock Steady’, ‘Got To Be Real’, ‘Bad Girls’, ‘Ring My Bell’, ‘Best Of My Love’, ‘I Heard It Through The Grapevine’, ‘Respect’, ‘Lady Marmalade’, ‘Tell Me Something Good’, ‘In My House’, ‘Proud Mary’ en ‘I’m So Excited’ naadloos in elkaar overliepen. Elke song kreeg net genoeg tijd om de melodie te laten landen, terwijl de spanning constant aanwezig bleef door de vakkundige overgangen tussen de verschillende nummers.

    Nieuwer materiaal van ‘Electric Café’ zoals ‘Rocket’ en ‘Reach 4 Me’ bewees dat En Vogue niet stilstaat bij hun verleden. Deze nummers integreerden natuurlijk in de setlist en toonden hoe de groep eigentijds blijft zonder hun identiteit te verliezen.

    ‘Giving Him Something He Can Feel’ bracht eerbetoon aan Aretha Franklin, waarbij de dames toonden hoe ze klassiekers kunnen herinterpreteren zonder ze te overschaduwen. Hun respect voor de originele artiesten straalde door in elke noot. ‘Ooh Boy’ van ‘Soul Flower’ kreeg een warm ontvangst en bevestigde de breedte van hun catalogus.

    De afsluiting met ‘Don’t Let Go (Love)’ en ‘Hold On’ zorgde voor een emotioneel moment waarin drie decennia muziekgeschiedenis samenkwamen. Het publiek zong uit volle borst mee, wat de blijvende kracht van deze nummers onderstreepte.

    En Vogue bewees dat hun reputatie als perfecte zangeressen nog altijd stand houdt. De samenklank tussen de stemmen, de elegante choreografie en de natuurlijke uitstraling maakten deze avond tot een masterclass in R&B-entertainment. De Effenaar bood het perfecte decor voor een groep die zowel intimiteit als grandeur moeiteloos weet te combineren.

    Voor fans van R&B was dit een avond om niet snel te vergeten, waarbij duidelijk werd dat En Vogue ook na al die jaren nog steeds de maatstaf zet voor vrouwelijke groepen. Hun muzikale erfenis blijft springlevend, wat deze concertavond in Eindhoven prachtig bewees.

    Foto’s (c) Stefanie Portegies

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleGoGo Penguin – Necessary Fictions
    Next Article De Evolutie van Filmsoundtracks: Van Orkesten tot Synthwave

    Related Posts

    TWICE met extra show naar Ziggo Dome

    Win kaarten voor Jasper Steverlinck in Muziekgebouw Eindhoven

    Chick Corea – Forever Yours: The Farewell Performance


    RSS Muzikantenbank
    • Drummer met oefenruimte zoekt band
    • Gitarist zoekt zangeres(sen)
    • Ervaren Toetsenist gezocht
    • Gitarist zoekt roots-Americana band
    • Achtergrondzangeres gezocht
    Over ons
    • Disclaimer
    • Adverteren
    • Privacybeleid en gebruiksvoorwaarden
    Maxazine Regionaal
    • Brabant
    • Gelderland
    • Limburg
    • Noord
    • Noord Holland
    • Overijssel
    • Utrecht
    • Zuid Holland

    Maxazine is er ook in andere talen:



    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.