In 2011 gold Ape Not Mice als een verrassende nieuwkomer in het Nederlandse poplandschap. Dit jaar wil de band definitief doorbreken. Een eerste stap daarvoor is de release van de single ‘Take it to the Streets’. De release van ‘Take it to the Streets’ gaat vergezeld van een videoclip. Deze is sinds 1 maart te zien op YouTube. Het is een voorproefje op het tweede album van Ape Not Mice, dat dit najaar wordt verwacht.

Het debuutalbum van Ape Not Mice, ‘Every Stain Tells a Story’, werd vorig jaar goed ontvangen. Na een succesvolle cd-release in de Effenaar in Eindhoven en het winnen van de 3FM Serious Talent Contest volgden optredens op onder meer de Zwarte Cross en North Sea Jazz, en airtime op 3FM, Radio 2, MTV Brand New en TMF. De single ‘Like Yeah’ werd meer dan 30.000 keer bekeken op YouTube.

Belangstelling uit het buitenland, focus op Nederland Ook vanuit het buitenland is er belangstelling voor Ape Not Mice. Zo werd het album gespot in cd-winkels in Japan, en gedraaid op de nationale radio in Brazilië. Vooralsnog richt Ape Not Mice zich echter volledig op een doorbraak in Nederland.

Deel: