Wekelijks komen er bij Maxazine vele tientallen albums binnen. Het is echter onmogelijk ze allemaal te behandelen, vandaar dat we een aantal albums uit de lijst hebben genomen en hieronder kort bespreken. Vandaag: Rock Wolves en Joey Gilmore Band

Rock Wolves – Rock Wolves

Rock WolvesDrummer Herman Rarebell was tussen 1977 en 1995 drummer bij de Scorpions. Na zijn vertrek bij die band werd het heel stilletjes rond de slaginstrumentalist tot hij in 2007 opnieuw opdook met het alleen in eigen land verkrijgbare ‘I’m Back’. Met de release van ‘Rock Wolves’ komt het debuut van het trio Rarebell, Voss (Michael, Mad Max) en Gudze (H-Blockx) en is Herman helemaal terug op het heavy rock podium. Het drietal trakteert ons op deze kennismaking op twaalf gedreven rocksongs die vervlogen tijden doen herleven. Het trio weet ook heel goed hoe goede rocksongs moeten klinken en met een zanger als Michael Voss, weet je ook dat de nummers die je schrijft ook vocaal toppers zijn. Rock Wolves brengt ons geen vernieuwing, maar dat is ook niet direct wat we verwachten van dit drietal. Twaalf gedreven rockers die lekker swingen en waarvan je vrolijk wordt in deze duistere tijden zijn altijd mooi meegenomen. (8,5/10) (Steamhammer/SPV) (Door: Peter Rotthier, RockMuZine.nl)

Joey Gilmore Band – Respect The Blues

gilmorejoey-respecttheblues_c172 Jaar oud is hij inmiddels, deze in Florida geboren Joey Gilmore. Na wat singles in de zeventiger Jaren bracht hij in 1989 zijn eerste album uit. Er zijn er inmiddels nog zeven gevolgd, waarvan de meeste pas na het jaar 2000. Onlangs is de achtste cd, “Respect The Blues” verschenen met elf nummers, waarmee hij een eerbetoon brengt aan de artiesten die hem hebben beïnvloed.  Wat stijl betreft moet je denken aan de soulblues. Lekker in het gehoor liggend en swingend. Net als een van zijn voorbeelden Little Milton is Gilmore naast een uitstekende gitarist ook een goede zanger. Op enkele nummers wordt de zang overgenomen door een van zijn zangeressen. Een prima album. Liefhebbers van de ouderwetse Stax-sound moeten hier zeker naar luisteren. (Mosher Street Records) (8/10) (Door: Eric Campfens, BluesZine.nl)