Nog drie nachten slapen, en dan is het zover: de gloednieuwe concertlocatie in Amsterdam Zuidoost gaat open voor publiek! Met een uitverkocht concert van Marco Borsato viert de nieuwe concertzaal op zondag 24 juni een feestelijke ‘house warming’ met 17.000 bezoekers. “We zijn enorm trots dat een Nederlandse topartiest als Marco Borsato met zijn band ons allereerste concert verzorgt,” vertelt directeur commerciële zaken Danny Damman van Ziggo Dome.

 “We doen er uiteraard alles aan om het zowel de artiest als de bezoekers naar hun zin te maken op onze ‘house warming’.” Om die reden heeft de nieuwe concertzaal gisteravond een keer proef gedraaid: op 20 juni vond de generale repetitie plaats tijdens een besloten concert in Ziggo Dome. “Het was hard werken voor iedereen, maar de generale is uitstekend verlopen. De aankomende dagen gaan wij de laatste puntjes op de i zetten en met veel enthousiasme uitkijken naar het volledig uitverkochte eerste concert zondag aanstaande!” Voor Marco Borsato is het aankomende concert in Ziggo Dome tevens de afsluiter van zijn nationale tournee ‘Dichtbij on Tour’. “Wat een eer om deze intieme Dichtbij-concertreeks te mogen afsluiten in de gloednieuwe muziektempel Ziggo Dome!”

Als speciale gasten heeft de zanger Iris, Lange Frans en de 3J’s in zijn show. Voor Marco dus het einde van zijn tour en voor de Ziggo Dome de start van een nieuwe locatie. Na het concert van Marco Borsato op 24 juni volgen meer grote namen: Pearl Jam, Sting, Madonna, John Fogerty en Paul Simon. Na de zomer staan onder meer Bløf, George Michael, Lady Gaga , Lionel Richie, Radiohead, Nicki Minaj, The Black Keys, Jason Mraz, André Rieu, Deep Purple en Muse op de agenda. Radio 538 presenteert er in oktober het ‘Live38XXL’ met NIck & Simon. De volledige agenda is te vinden op de Ziggo Dome website: http://www.ziggodome.nl. De Ziggo Dome is speciaal ontwikkeld voor concerten van (inter)nationale artiesten en biedt ruimte aan zo’n 17.000 bezoekers.

Ondanks de grootte van de zaal wordt deze door verschillende artiesten bestempeld als ‘intiem’. Ook dit zal de beleving voor het publiek tot een hoger niveau brengen, naast natuurlijk het bieden van een perfecte akoestiek, goede zichtlijnen en gastvrijheid. “De filosofie van de Ziggo Dome is om de ontmoeting tussen idool en fan onvergetelijk te maken,“ licht directeur commerciële zaken Danny Damman tot slot toe. “Wij kijken enorm uit naar de eerste artiesten en hun fans!"

Deel: